Fotó: MTI/EPA/Roman Pilipej (illusztráció)
Hirdetés

Menedékes státusz iránti kérelem előterjesztésekor először egy elektronikus rendszerbe kell feltölteni az adatokat, majd személyesen megjelenni a menekültügyi hatóság előtt.

Hozzátették, egy kormányrendelet értelmében május 9-től ezt már nemcsak az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság (OIF) ügyfélszolgálatain, hanem valamennyi kormányablakban el lehet intézni.

Az Ukrajnából menekülőnek az adatait előzetesen elektronikusan fel kell töltenie a Menedékes applikáció (OIF mobil alkalmazása) vagy az Enter Hungary (enterhungary.gov.hu) felületén keresztül, de ha erre nincs lehetősége, akkor ezt személyesen is megteheti egy kormányablakban – tájékoztattak.

Ezt követően az ügyintéző ellenőrzi a feltöltött adatokat, és ha a személyazonosság kapcsán nem merül fel kétség, a szükséges biometrikus adatokat (ujjnyomat, fénykép, aláírás) rögzíti a rendszerben – ezzel a kérelmet benyújtottnak tekintik.

Korábban írtuk

Az ezt igazoló dokumentumot az ügyfél által előzetesen megadott e-mail-címre továbbítja az OIF Menekültügyi Információs Rendszere – áll a közleményben.