A közlemény szerint ez annyi, mintha a szerelvények 17-szer megkerülték volna a Földet az Egyenlítő körül.

Hirdetés

Idén augusztus 1-jétől, az ingyenes utasforgalmi próbaüzem befejeztével az utasok jól fogadták a félórás menetrendi ütemmel együtt bevezetett kedvezményes zónás tarifarendszert: már a nyitó hónapban kétezer bérletet és negyvenezer jegyet vásároltak. A megváltott bérletek száma szeptemberben 2500-ra, októberben pedig csaknem 2700-ra emelkedett, 33 000, illetve 35 000 darabos jegyeladás mellett. Ezt a tendenciát az eddigi novemberi adatok is igazolják.

Hozzátették, hogy naponta átlagosan 5 és fél ezren választják a vasútvillamost helyközi utazásra. Az utasok közel háromnegyede a teljes vonalra, több mint egyötödük pedig Szeged-Algyő közti érvényes jeggyel utazik. A szegedi helyi közlekedésre is érvényes kombinált bérletet a bérlettel utazók 21 százaléka vásárolt.

A TramTrain menetrendszerűsége megközelíti a 97 százalékot. A vasútvillamos működtetésén közvetlenül több mint 120 vasutas dolgozik, köztük negyven járművezető, 23 jegyellenőr és 10 forgalmi vonalirányító.

Korábban írtuk

A közleményben emlékeztettek, hogy a vasútvillamos prototípusát 2021 januárjában mutatták be először a MÁV-START szentesi telephelyén, ezt követően folyamatosan érkeztek a kezdő flotta járművei Magyarországra. Tavaly november végén kezdődött a 216 férőhellyel rendelkező vasútvillamos ingyenes utasforgalmi próbaüzeme Hódmezővásárhely és Szeged között. Idén augusztustól, miután befejeződött a próbaüzem, félórás menetrendi alapütemmel közlekedett a TramTrain. Szeptember 13-án érkezett meg a tizenkettedik vasútvillamos szerelvény is Magyarországra, amellyel teljessé vált a járműflotta.