Idén is anomáliák, áldatlan állapotok jellemzik az európai légiközlekedést, amelyek Magyarországra is begyűrűznek.

Hirdetés

Július elsején a Wizz Air Budapest–Lárnaka járata csak 6 órás késéssel indult, ám többen így is lekésték a gépet, miután a légitársaság korábban azt közölte, hogy csak 23:10-kor fog felszállni, ám végül egy órával korábban elindult.

Egy szintén Wizz Air-repülőgép utasai pedig több mint harminc óra várakozás után indulhattak el Budapestről Szicíliába.

A késések, várakozások olyan mértéket értek el – nem beszélve az utastájékoztatás totális hiányáról, az embertelen bánásmódról –, hogy a budapesti kabinet figyelmét is felkeltették.

Orbán Viktor kormányfő is kitért a jogos panaszáradatra múlt pénteki rádióinterjújában; a hétfői Kormányinfón úgyszintén szó esett a légiközlekedésről (akciótervet kér a kormány a járatkésések megszüntetése érdekében); de a Nemzetgazdasági Minisztérium is közleményt adott ki, amiben leszögezték: „a nyári utazási főszezonban a rendszeressé váló késések, járattörlések következtében családok százainak kellett méltatlan helyzetet elszenvedniük a megfelelő tájékoztatás és ellátás hiánya miatt. A tűrhetetlen állapotok felszámolása érdekében a magyar kormány összehangolt és azonnali cselekvést sürget.”

Nagy Márton tárcavezető a helyzet orvoslása érdekében hétfőn hivatalában fogadta Tóth Lászlót, a HungaroControl vezérigazgatóját. A miniszter leszögezte, hogy a HungaroControlnak mindent el kell követnie a zavartalan forgalom biztosítása érdekében.

„A sorozatos állandó késéseket nem a budapesti reptér rekord-utasforgalma okozza, annak kezelésére prognózisaik alapján előre felkészültek”

– reagált a sajtóban megjelent hírekre a Budapest Airport Zrt. Hozzátették, a késéseket Európa-szerte tapasztalni lehet, a budapesti helyzet hátterében pedig a következő körülmények együttese áll: az európai légtér drasztikusan zsúfolt, amit a szomszédunkban zajló háború csak tovább nehezít; a gépek többsége nem repülhet át Ukrajna és Oroszország felett, így kitérő útvonalon, a magyar légteret használva közlekednek.

Korábban írtuk

Arra is kitértek, hogy a teljes kontinensen elindult a szokásos nyári utazási csúcsszezon, amikor eleve megnövekszik a légiforgalom, továbbá a foci-Eb és a párizsi olimpia is nehezíti a helyzetet, a megszokottnál is sokkal több a repülőgép Európa felett.

Mindezekre rakódik rá az időjárás: amikor zivatarlánc alakul ki, a menetrend szerinti közlekedés tovább sérül. A Budapest Airport kiemelte, a repülőtér nem „omlott össze”, működése folyamatos.

A teljes cikket a Mandiner oldalán olvashatják.