Megnyílt a 306. magyarországi kormányablak
Folyamatos a kormányablak-hálózat fejlesztése és bővítése, a tervek szerint ez év végére 317-re nő az ilyen integrált kormányzati ügyfélszolgálatok száma – mondta a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára csütörtökön Szekszárdon.György István a tolnai megyeszékhely Bezerédj utcájában megnyílt 306. magyarországi kormányablak átadásán felidézte: a kormányablakrendszer kialakítása tíz évvel ezelőtt indult azzal a céllal, hogy az ügyfelek igényeit minél hatékonyabban, minél gyorsabban, minél jobb környezetben sikerüljön kielégíteni.
A kormányhivatalok a járási hivatalokkal együtt több mint 2500 ügytípust intéznek, volt olyan év, amikor a kormányablakok ügyfélforgalma elérte a 15 milliót – közölte az államtitkár.
Szavai szerint egy kormányablak átadása nagy jelentőségű, nem úgy tekintenek rá, „mintha csepp lenne a tengerben”, hiszen egy ilyen ügyfélszolgálat évente 50-100 ezer ember ügyeit képes végezni.
Az államtitkár a hatékony, eredményes munkavégzés érdekében fontosnak nevezte a kormányablakokban dolgozók folyamatos képzését és az informatikai modernizációt, a számítógéppel, ügyintézői beavatkozás nélkül intézhető ügyek számának növelését.
György István felhívta a figyelmet arra, hogy a pandémia okozta veszélyhelyzet következtében több mint 2 millió okmányt kell megújítani Magyarországon. Arra kérte az érintetteket, ne halogassák az ügyintézést, használják ki a kormányablak adta lehetőségeket.
Domokos Péter, a Miniszterelnökség kormányablakokért felelős miniszteri biztosa arról szólt, hogy tavaly a koronavírus-járvány ellenére az államigazgatás nem állt le, a kormányablakok több mint 10,6 milliós ügyfélforgalmat bonyolítottak le, ami azt jelenti, hogy az ügyfelekkel és „az ügyintézőkkel szemben foganatosított védelmi intézkedések” megfelelőek, rugalmasak voltak.
Kitért arra, hogy Magyarországon 6,2 millió ember lakik olyan helyen, ahol van kormányablak, az állammal kapcsolatos ügyek intézéséhez átlagosan 14 kilométert kell utazni, és a kormányablakhálózatot a mobilizált ügyfélszolgálatokat biztosító kormányablakbuszok rendszere egészíti ki.
A fejlesztések nem álltak le a pandémia miatt: idén újabb négy kormányablakbusz áll munkába, megújul az ügyek megoldását segítő tudástár, a kijelzők tartalma a kormányablakokban, nő az otthonról intézhető ügyek száma, és még a nyáron biometrikus ügyfélkapcsolati végpontokat alakítanak ki a beérkező parpírmennyiség csökkentésére – sorolta.
Hozzátette: ez év végén mesterséges intelligenciával támogatott ügyintézési pontokat, úgynevezett kioszkokat helyeznek üzembe, amelyeknél éjjel-nappal 15 ügykörben lehet ügyet intézni, az igényelt okmányokat a posta kézbesíti.
Horváth István fideszes országgyűlési képviselő azt hangsúlyozta, hogy történelmi lépés volt az egyablakos ügyintézés bevezetése a közigazgatásban.
„Az elmúlt tíz évben beigazolódott, hogy igenis lehet egy ablakon keresztül az állampolgárok szempontjából is kedvezően hivatali ügyeket elintézni” – fogalmazott. Hozzátette, hogy a kormányablakok a közigazgatás hiteles formái, a közigazgatásba vetett bizalom jelképei lettek az emberek szemében.
Horváth Kálmán, Tolna megyei kormánymegbízott azt közölte: a Bezerédj utcai kormányablakot egy okmányirodából alakították ki a kormány 38 millió forintos támogatásának köszönhetően. Ez a tizedik ilyen ügyfélszolgálat Tolna megyében.