Fotó: Navracsics Tibor, Facebook
Hirdetés

Navracsics Tibor a Kosztolányi Dezső utca kétirányúsításának és felújításának avatásán úgy fogalmazott: Zalaegerszeg és Zala vármegye példája azt mutatja, „szorgalmas, törekvő, a közjó iránt tenni akaró” emberek élnek itt, akik nagy dolgokat képesek létrehozni. Az elmúlt 30-35 évben sikerült a fekvéséből adódó hátrányos helyzetéből kilépnie a térségnek, az utóbbi 10-15 évben pedig Zalaegerszeg a nemzetgazdaság egyik fontos pontja lett, az ország gazdasági növekedését támogató, azt előre hajtó településsé vált.

Nem véletlenül érdemelte ki a napokban a 2014 óta legdinamikusabban fejlődő magyar megyeszékhelynek járó címet. A zalaiak mindig „két lábbal a földön járnak”, tudják, hogy mi lesz a következő lépésük, így olyan elképzeléseket tudtak közösen megvalósítani, amivel a térség lassan az ország élvonalába kerül – jegyezte meg a miniszter.

Balaicz Zoltán polgármester (Fidesz-KDNP) arról beszélt, hogy a város történetének legnagyobb belterületi útfejlesztése zárult le azzal, hogy két ütemben, mintegy 3,5 milliárd forint beruházással kétirányúvá tették az észak-déli közlekedési tengelynek számító Kosztolányi utat. Az első ütemet európai uniós pályázatból tudták megvalósítani, a második ütemhez állami forrásra volt szükség, aminek megszerzését „kalandosnak” minősítette a városvezető, mert csak Navracsics Tibor közreműködésével sikerült elérni, hogy a kormány támogassa a megvalósítását.

A polgármester azt is elmondta: minden önkormányzat számára a legnagyobb kihívás az utak, járdák fenntartása. Zalaegerszegen több mint 600 kilométernyi út és 225 kilométernyi járda karbantartásáról, fejlesztéséről kell gondoskodni.

Korábban írtuk

Vigh László országgyűlési képviselő (Fidesz) úgy összegzett, hogy a 26 ezer zalaegerszegi háztartásban 36 ezer gépjárművet tartanak, amihez naponta még 14 ezer olyan autó adódik, amelynek tulajdonosai a környékbeli lakhelyükről ingáznak a városba. Ennek a jelentős mennyiségű járműnek a biztonságos közlekedéséhez szükséges volt a Kosztolányi út teljes átalakítására.

Bali Zoltán alpolgármester (Fidesz-KDNP) elmondta: a város életében kiemelkedő szerepe van ennek az észak-déli irányú útvonalnak, amelynek első, 1,3 kilométeres felújított és teljes közműcserén átesett szakaszát 2023-ban adták át. A második ütemben készült el további 1,2 kilométernyi szakasz, amelynek részeként három csomópontot építettek át, kicserélték a teljes közműhálózatot, továbbá új parkolókat alakítottak ki és csillapított övezetként újították fel a Zala Vármegyei Szent Rafael Kórház előtti területet.

A felújítás során a déli városrészből érkező kerékpárutat is csatlakoztatták a belvárosi szakaszokhoz, átépítették az itt lévő gyalogos vasúti átjárót, illetve új fákat is ültetve újították meg a zöldterületeket. A tervek szerint egy éven belül a felújított útszakaszra kerül át a párhuzamos Kossuth utcáról a teljes autóbuszforgalom, amivel részben megvalósulhat a belváros forgalomcsillapítása – tette hozzá az alpolgármester.