Hirdetés

Gál József az Orbán Viktor miniszterelnök évértékelőjében bejelentett vármegye- és országbérletet az LMP által javasolt klímabérlet „lebutított” változatának nevezte.

Problémának mondta, hogy ezek a bérletek nem alkalmasak a helyi tömegközlekedésre, így aki ingázik, továbbra is két vagy három bérletet kénytelen megvásárolni.

Hangsúlyozta: a kormány még mindig nem támogatja eléggé a tömegközlekedést, és nem értette meg az LMP által javasolt, havi ötezer forintba kerülő – a városi közlekedésre is érvényes – klímabérlet lényegét. Azzal ugyanis a cél az volt, hogy olcsósága miatt az embereknek legyen kedvük letenniük az autójukat, és átülniük tömegközlekedésre.

Gál József számításai szerint ha Magyarországon is lenne városi közlekedésre is alkalmas olcsó klímabérlet, akkor az 0,8 millió tonnával, azaz két százalékkal csökkentené a szén-dioxid-kibocsátást.

Korábban írtuk