A közlekedési kormányzat Lázár János miniszter vezetésével ugyanis addig sem várakozik ölbe tett kézzel, amíg az uniós pénzeket Magyarország az utolsó eurócentig vissza nem tudja szerezni. Ha kell, a közlekedési társaságnál leszorítják az árakat például a nagy beszállítókkal való tárgyalások és úgynevezett árlejtés útján – tartalmazza a közlemény.

Hirdetés

Ha kell, használt járművet is vesznek vagy bérelnek. És ha kell, hitelből is végrehajtják a magyar vasúti pálya stratégiai pontjainak megerősítését. Ennek megfelelően Magyarország 1 milliárd euró hitelt vesz fel az Európai Beruházási Banktól (European Investment Bank -EIB), amelyet 1 milliárd euró összegű nemzeti forrással egészít ki. Így összesen mintegy 800 milliárd forint összegben indulhatnak beruházások már 2026-ban, amelyek teljes térségek és az egész ország vasúthálózatára kedvező hatást gyakorolnak.

Mint ismertették, olyan beavatkozásokat hajtanak végre és olyan szakaszokat korszerűsítenek ebből az összegből, amelyeknek multiplikátor, azaz önmagukon túlmutató hatásai lesznek. Egy-egy vasútvonal átbocsátóképességének javításával vagy a pályasebesség emelésével képesek rendszerszerűen javítani a menetrendszerűséget.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium és a MÁV-csoport teljes beruházási volumene eredményeként korszerűsítitenek mintegy 1000 kilométernyi vasúti infrastruktúra: ebben pályafelújítás, villamosítás, lassújel-felszámolás (sebességkorlátozás feloldás) és informatikai jellegű fejlesztés egyaránt lesz.

„Ez a pénz végre megvan! Kifejezett szabotázs kellett volna ahhoz, hogy Magyarország ne kapja meg, hiszen kiváló pályázati anyagot adtunk le. A szabotázsra persze volt jelentkező…”

– olvasható az összegzésben.

Ugyanazok, akik a felfüggesztett uniós pénzek visszaszerzését akadályozzák, ezt a pénzt is blokkolták volna a magyar emberek elől – fogalmazott az ÉKM és hozzátette, konkrét információink voltak arról, hogy a Tisza Párt brüsszeli emberei minden követ megmozgattak, hogy a hitelfelvételt az utolsó döntési körben elkaszálják. Két kisebb projektelemet tudtak megakadályozni. De összességében nem jártak sikerrel: győzött a józanész és a közös (európai) gazdasági érdek – írta az ÉKM.