Berzai Zsolt közölte: ilyenkor sokkal többen ülnek autóba, feltorlódhat a forgalom, ugyanakkor az időjárás, a nagy meleg is hatással van az emberek szervezetére. Problémát okoz a gyorshajtás is, pedig valójában a magyar viszonyok között nem éri meg túllépni a sebességet, hiszen a kis távolságok miatt csak perceket lehet nyerni ezzel – emelte ki.

Hirdetés

Kitért arra is, hogy tapasztalataik szerint a közlekedési morál javult az elmúlt időszakban Magyarországon. Ez a sűrűbb ellenőrzéseknek is köszönhető, illetve az olyan új módszereknek, mint a civil autókból történő figyelések, mérések.

Kiemelte, bár szinte nem telik el úgy nap, hogy ne történne halálos baleset, összességében csökkent a számuk: idén eddig nyolcvannal kevesebb történt, mint 2019 azonos időszakában. Kitért arra is, a koronavírus-járvány alatt lényegesen csökkent a közúti balesetek száma.

„Az irány jó, valami elindult, de ameddig egyetlen ember is értelmetlenül életét veszti a közutakon – úgy, hogy az megelőzhető lett volna – addig még van mit tenni” – hangsúlyozta.

Korábban írtuk

Évente Magyarországon átlagosan hatszázan halnak meg közlekedési balesetben, és a rendőrség azt szeretné elérni, hogy ez a szám ötszáz alá csökkenjen – fűzte hozzá.