Már korábban gyanúsnak találta a metró építését a rendőrség is. Hűtlen kezelés miatt hetek óta nyomoznak, de a Budapesti Rendőr-főkapitányság hírzárlatot rendelt el. A nyomozás során azt is vizsgálják, hogy politikusoknak közvetlenül közük lehet-e ahhoz, hogy a metró munkái megdrágultak, s az egyes munkákat végző kivitelező cégek mindig újabb többletigényekkel álltak elő. – Olyan szerződéseket kötöttek a 4-es metrónál, hogy a kivitelezők diktálhatták a feltételeket. Ha késik az állomás befejezése, akkor az építő cégnek kötbért kell fizetnie.

Viszont közben kártérítést kap az alagútépítő, ha emiatt nem tud dolgozni. Az ő kártérítése azonban magasabb, mint az állomásépítő büntetése. Ha a két cég tulajdonosa ugyanaz, akkor munka nélkül jut pénzhez, hiszen a büntetés, amit az egyik cége fi zet, kisebb, mint amennyit a másik vállalkozása kap kártérítésként.

(MHO/Rtl)