Pályázatot hirdetett a Fővárosi Önkormányzat fedett, zárható kerékpártárolók beszerzésére és üzemeltetésére. A projekt olyan társasházi, lakótelepi környezetben valósul meg, ahol ez közös tárolóhelyiség hiányában nem vagy csak korlátozottan lehetséges. A lehetőség a közösségi költségvetés egyik nyertes ötlete alapján valósul meg – számol be róla a Magyar Nemzet.

Hirdetés

Jelentős költsége van egy fedett tárolónak

Minden kerület legalább egy és legfeljebb négy fedett kerékpártárolóra pályázhat, ám azok elbírálásakor előnyt élveznek azok a helyszínek, amelyek közvetlen közelében a legtöbb lakás található, van kerékpárút vagy -sáv, de nincsenek Mol Bubi kerékpárok.

Kitétel, hogy zöldfelületre nem építhető kerékpártároló, viszont azt támogatják, hogy autóparkoló helyére telepítsék azokat. Mivel a keretösszeg ötvenmillió forint, és egy fedett tárolónak jelentős költsége van, ráadásul egy pályázó kerület maximum húszmillió forintot kaphat, így végül mindössze két-három önkormányzat nyerhet forrást.

A szűk keresztmetszet miatt feltehetőleg olyan önkormányzat jut majd lehetőséghez, amely vállalja azt, hogy parkolóhelyeket szüntet meg kerékpártároló létesítése céljából.

Egy ilyen eljárás szándékosan szembeállítja a közlekedőket egymással

Kovács Kázmér ügyvéd, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke a Magyar Nemzetnek elmondta: sajnos ez a lépés is egyértelműen mutatja azt az elvakultságot, ami a főváros terveiben mutatkozik a gépjárművel közlekedők kárára. Árulkodó, hogy a meglévő hasznos területek kárára kívánnak kerékpártárolókat létesíteni, még akkor is, ha vannak kihasználatlan területek.

– Egy ilyen eljárás szándékosan szembeállítja a közlekedőket egymással. Előnyben részesítik azokat a pályázókat, akik parkolóhelyeken terveznek kerékpártárolókat létesíteni, ezzel szemben hátrányba kerülnek azok, akik inkább a kihasználatlan járdákra, térburkolatokra, elhanyagolt területekre tennék azokat

– húzta alá az autóklub jogi szakértője, aki szerint ez önmagában is mutatja a pályázati kiírás egyoldalúságát.

Korábban írtuk

Sorra születnek azok a döntések, amelyekkel megnehezítik az autósok életét

A Magyar Nemzet emlékeztet, a Karácsony-kabinet sorra hozza azokat a döntéseket, amelyekkel szándékosan megnehezítik az autósok életét: növelték a parkolási díjakat, a Nagykörúton sávokat és parkolóhelyeket szüntettek meg, több nagy forgalmú út mentén pollerekkel választották le a kerékpársávokat, ami nehezíti a járművek közlekedését, ezzel szemben a kerékpárosoknak hamis biztonságérzetet ad.

Az autóklub szakértője szerint ezeknek az intézkedéseknek lehet autózást visszaszorító hatásuk is, azonban vannak olyan csoportok, például az agglomerációból érkezők, idősek, betegek, gyerekes családok, munkájukat végző szolgáltatók, akiknek létszükséglet a saját gépjármű használata.

A további részletekről a Magyar Nemzet oldalán olvashatnak.