Fotó: RegioJet CZ, Facebook
Hirdetés

A RegioJet kezdetben naponta két-két járatot indít mindkét irányban Brünnön (Brno) és Bécsen keresztül. A gyakorlatban a RegioJet jelenleg már létező Prága-Bécs járatainak a meghosszabításáról van szó Budapestig.

A Radim Jancura cseh vállalkozó tulajdonában lévő RegioJet ezzel a lépésével konkurrenciát, vetélytársat hoz létre a cseh, illetve az osztrák államvasutaknak. A Cseh Vasút (České dráhy) részvénytársaság Prága-Budapest járatai Brünnön és Pozsonyon keresztül kötik össze a két fővárost, az osztrák ÖBB pedig a Bécs-Budapest járatokat üzemelteti.

A cseh közlekedési vállalatnak a járat üzemeltetéséhez osztrák, illetve magyar partnerre van szüksége. Magyarországon ez a partner a Continental Railway Solution, Ausztriában pedig a West Bahn cég lesz.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a RegioJet szerelvényeit osztrák és magyar területen az illető cégek mozdonyvezetői fogják vezetni, s a vonatfelelősök is a partner cég alkalmazottai lesznek. A szerelvények kiszolgáló személyzete azonban végig a RegioJet alkalmazottaiból áll majd.

A menetjegyek árai egyelőre nem ismeretesek. A szóvivő közleménye szerint „buszjegyszintűek” lesznek, azaz alacsonyabbak, mint a jelenlegi vasúti menetjegyeké. A RegioJet autóbuszaira a két főváros között 645 koronáért lehet Prágában jegyet venni.

Az állami Cseh Vasút naponta hat szerelvényt indít Prágából Budapestre, s egyet éjjel. Az interneten a menetjegy ára 1633 korona.

Az osztrák vasutak mintegy 40 eurót kérnek a Bécs-Budapest vasúti járatért, ami mintegy 1000 cseh korona. A RegioJet legolcsóbb autóbuszjegye Bécsből Budapestre az interneten 299 koronába kerül.

A RegioJet, amely a legnagyobb magánkézben lévő cseh vasúti társaság, az első fél évben 3,1 millió utast szállított, ami éves szinten 12 százalékos növekedés. A növekvő utaslétszámra való tekintettel a RegioJet szintén új szerelvényeket vásárol. A cég értékpapírok kibocsátásából erre a célra 921 millió koronát szerzett.