Balogh György szerint a főváros által elfogadott szabályozás szakmaiatlan, ezt még a képviselők is elismerték. A fuvarozók szerint a kérdést szakemberekkel kellene megvitatni.

Elmondta azt is, hogy a most elfogadott módosítás érdemben nem javítja a fuvarozók helyzetét – a díjak ugyanis nem csökkentek, csak némileg bővült azon utak száma, ahová behajthatnak a teherautók. Így továbbra is sokan vannak, akiknek a megélhetése kerül veszélybe a magas behajtási díjak miatt.

Az érdekképviselet már korábban is szervezett forgalomlassító demonstrációt, Balogh György azonban most azt mondta: ennél radikálisabb eszközökhöz is nyúlnak majd a jövőben.

A csütörtökön elfogadott módosításokkal növelték azon utak számát, amelyeken korlátozásmentesen megközelíthetik a fuvarozók a nagyobb ipari és logisztikai területeket. Változás az is, hogy a jármű össztömegétől függően maximum 20 százalékos kedvezményt kaphatnak azok, akik egy évre előre befizetik a behajtási díjat.

A rendeletmódosítás keretében három rendvédelmi szervezet részére ezután biztonsági okokból a főváros által kiadott ingyenes budapesti parkolási engedélyeken nem tűntetik fel a járművek rendszámát.

A fideszes Wintermantel Zsolt úgy vélte: a behajtási díjak bevezetésével nem lett kisebb a forgalom a városban, és nem csökken a környezetszennyezés sem.

(inforadio.hu)