A MÁV közleménye szerint „az anyagi káron felül a vasúti közlekedést veszélyeztető rongálássorozat jelentős késéseket, vonatkimaradásokat is okozott”.

Hirdetés

A kábellopások visszaszorítását a MÁV továbbra is kiemelt feladatának tekinti: a vasúttársaság sűríti az ellenőrzéseket és „a frekventált szakaszokra folyamatos vagyonvédelmi jelenlétet szervez” – írták.

„Az idén januárban történt hat rongálás és lopás közül négy tartós fennakadásokat okozott a Keleti pályaudvar amúgy is feszes technológiájában. A Sülysáp és Tápiószecső közötti szakaszon 2022-ben két alkalommal történt transzformátorlopás, a berendezés javítása hosszú elhárítási idővel járt” – olvasható a közleményben.

Emlékeztettek: hétfő este a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső közötti szakaszon hibásodott meg a biztosítóberendezés. A szakemberek megállapították, hogy a hibát ismét kábellopás okozta. A vasúttársaság feljelentést tett ismeretlen tettes ellen a rendőrségen.

Korábban írtuk

Kedd hajnalban szintén kábellopási szándékkal rongálták meg a vezetékeket, a rendőrségi helyszínelés miatt a helyreállítás elhúzódott, a délutáni órákban fokozatosan áll helyre a menetrend a Keleti pályaudvart érintő vonalakon – írta a vasúttársaság.

A MÁV közleménye arra is kitér, hogy kábellopások, rongálások miatt 2021-ben országszerte 13 esetnél 175 vonat összesen 1720 percet késett. Idén már 9 esetet regisztráltak, a nagy forgalmú helyszínek miatt 315 vonat késett összesen 3210 percet.

A fémtörvény 2014-es életbe lépése előtt évente átlagosan 500-600 kábellopás történt, számuk már a következő évben kevesebb mint tizedére esett vissza. Az esetszámok zuhanásával arányosan jelentősen csökkent az okozott kár mértéke is, de tavaly ennek ellenére is több mint 11 millió forintos kára keletkezett a vasúttársaságnak – írták a közleményben.