A Kormány felkérte a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy az állami és önkormányzati tulajdonú közlekedési infrastruktúrában keletkezett károk felmérését véglegesítse. A tárcavezető az elvégzendő munkálatok fedezetének előteremtéséről és a beavatkozások sorrendjéről javaslatot készít, amelyet a Kormány szeptemberben tárgyal majd.

A közlekedési infrastruktúra károsodásai az ország egész területét érintik, azonban az árvízben leginkább érintett Sajó és Hernád térségétől eltekintve elszórtan mutatkoznak. A vasúti pályák mintegy 600 helyszínen, a közutak – a viharkárok okozta fakidőlésekkel együtt – 800 helyszínen sérültek kisebb-nagyobb mértékben.

A jelenleg ismert adatok alapján a közlekedési infrastruktúra helyreállításának teljes költsége meghaladja a 30 milliárd forintot. A károk feltárása, pontos felmérése folyamatosan zajlik, így ez az összeg valamelyest még növekedhet. Jelentős eltérést a hidak alaposabb kárösszesítése okozhat.

Mintegy 12 milliárd forint a Magyar Közút Nonprofit Zrt. által kezelt állami közúthálózat és hidak helyreállítási költsége. A bajt tetézi, hogy a rendkívül csapadékos időjárás következtében a földművek átáztak, így teherbírásuk lecsökkent. Emiatt kiugró mértékben megnövekedett a burkolathibák, kátyúk száma. A helyzetet az árvízi védekezés nehézgépjármű forgalma is súlyosbította.

A másik tízmilliárd forintot meghaladó tétel az önkormányzati kezelésű utak és hidak károsodása. Mostanáig 15 megye 422 településének kárigényét összesítették. A kormány ezért határozatában felhatalmazta a belügyminisztert, hogy e károk enyhítésének módjáról és mértékéről a vis maior tartalék terhére megfelelően gondoskodjon, erre határidőt állapítson meg.