A szocialista kormányzás takarékossági céljai miatt 2009-ben új, takarékosabbnak gondolt székházba költözött a MÁV. A költözés célja a költségcsökkentés volt. 2009-ben még nem lehetett látni, mekkorát is spórolt a vasúti cég a költözéssel, de a tavalyi adatokra pillantva egyértelművé válik. 2010-ben nyolcszor annyit költöttek a Könyves Kálmán körúti székházra, mint 2008-ban az Andrássy úti épületre. Több mint 1,6 milliárd forintba került a MÁV új székházának üzemeltetése és bérlése, miközben a régi székházra még 200 milliót sem költöttek. Ezen felül jelentkezik az a költség, amit a végül el nem adott korábbi székházra fordított a cég.

Az új székház alapterülete kétszerese a korábbinak, azonban ennek ellenére is indokolatlanul magas a nyolcszoros bérleti díj. Magasabb, mint azt korábban az ingatlan bérlését kifogásolók előre jelezték. Az elmúlt nyolc évben folyamatosan romlott a vasúti pálya állapota, csökkent a vonatok menetrendszerűsége és csak nőtt, nőtt a vasút adóssága.

„»A« kategóriás irodaházzal kell-e egy ilyen helyzetben spórolni? Ha azt kérdezné bárki, hogy miért kell a vasút 300 milliárdos adósságát átvállalnia az államnak, akkor ebből egyet máris megtaláltunk. Legalább egymilliárd forint kiadás itt fekszik előttünk, a szocialista spórolás eredményeként. Ez pont egymilliárddal több, mint amennyit át kéne vállalnia az államnak egy ésszerű gazdálkodás esetén. Még szerencse, hogy spóroltak. Vajon mennyi lett volna a számla, ha pazarolnak?” – tette fel a kérdést Spaller Endre fideszes országgyűlési képviselő.