Százmilliókat költöttek a baloldali üzenetek terjesztésére
A baloldal kampányát segítő anyagok eléréseinek a maximalizálására külön Facebook-oldal és portál működött a külföldről több milliárd forinttal finanszírozott dollármédia portfóliójában. Az Erősítő elnevezésű Facebook-oldal a 2021 januári létrehozásától a tavaly áprilisi választás napjáig nagyjából 250 millió forintot költött olyan hirdetésekre, amelyekkel a dollárbaloldal üzeneteit népszerűsítették a közösségi médiában – írja a Magyar Nemzet.A cikk szerint a külföldi milliárdokból kistafírozott dollármédia portfóliójában még olyan Facebook-oldal és portál működtetésére is volt keret, amellyel a baloldal kampányát segítő anyagok eléréseit maximalizálták. Az Erősítő a 2021 januári létrehozásától a tavaly áprilisi választás napjáig nagyjából negyedmilliárd forintot költött kormányellenes hirdetésekre, valamint a szivárványkoalíció üzeneteit népszerűsítő tartalmakra a közösségi médiában.
Csak a voksolást megelőző egy hétben az Erősítő húszmillió forintból promotálta balliberális médiumok, köztük a Telex, a 24.hu, a 444.hu, valamint a Hvg.hu cikkeit.
A szavazás napja után gyakorlatilag inaktívvá váló oldalon feladott 12 ezer hirdetés több mint egyharmada – négyezer-ötszáz – esett a választás előtti hónapra.
Az Erősítő hátterében fellelhető mind a Bajnai Gordon nevével fémjelzett DatAdat cégcsoportnak, mind pedig az ezalényeg.hu médiabirodalom kiadójának, az Oraculum 2020 Kft.-nek a tulajdonosi köre. A cikk felidézi: Nemzeti Információs Központ (NIK) jelentése szerint ennél a két vállalatnál landolt annak a több mint négymilliárd forintnak a csaknem kilencven százaléka, amely az USA-ból – a Korányi Dávid-féle Action for Democracyn keresztül – és egy svájci alapítványtól érkezett a baloldal kampányának támogatására.
Az Erősítő mögött álló egyik kulcsfigura a DatAdat cégcsoportban is jelentős tulajdonrésszel rendelkező Dessewffy Tibor. A Gyurcsány–Bajnai-korszak egyik meghatározó háttérembere a képviselője ugyanis az Amplify App nevű, Észtországban – az DatAdat OÜ elnevezésű vállalkozással azonos tallinni címre – bejegyzett társaságnak, amely az Erősítőt működteti és az adatkezelését is végzi. Emlékeztetnek: az említett NIK-jelentés szerint a DatAdat Professional Kft. 34 millió forint értékben bocsátott ki számlát az Amplify Appnak.
Az Erősítőnek Montenegróban működik egy ikerportálja, amelyben Páva Zoltán, az Oraculum 2020 Kft. tulajdonosa is érdekelt. A Nagalsi.me üzemeltetője ugyanúgy az Amplifier App, mint az Erősítőé, a bejegyzését pedig a Páva érdekeltségébe tartozó EMI Investment bonyolította.
(forrás)