Ezt a Főpolgármesteri Hivatal kedden közölte az MTI-vel. A metrószerelvények gyártásáról szóló szerződés tartalmáról az elmúlt hetekben folyamatosan egyeztettek, a végleges verziót a Fővárosi Közgyűlés múlt csütörtöki rendkívüli ülésén fogadta el.

E szerint kikerült a szerződésből a vis maiorra vonatkozó klauzula, vagyis nem számít rendkívüli eseménynek, ha a gyártó nem tudja a határidő lejártáig megszerezni a gyártáshoz szükséges végleges típusengedélyt.

Módosult az Alstom által vállalt kötbér maximuma is, amely az eddigi 20-ról 30 százalékra emelkedik, az összes kárfelelősség mértéke pedig szintén 20-ról 30 százalékra nő. A korábbi 50 százalék helyett 10 plusz 10 százalékra csökken az előleg mértéke, és ennek átutalását feltételhez kötötték. Az egyik a derogáció (felmentés) megszerzése a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól, a másik a végleges típusengedély megszerzése.

Az Alstom arra is kötelezettséget vállalt, hogy a hatályba lépéstől számított 300 napon belül megszerzi a 2-es vonalra szánt szerelvények típusengedélyét, az első szerelvényeket pedig 330 napon belül leszállítja. A 4-es metró szerelvényeire 548 napon belül kell megszereznie a típusengedélyt, és 750 napon belül kell az első szerelvényt szállítania.

A cég vállalta, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság iránymutatása alapján elvégzi a szükséges változtatásokat a szerelvényeken, és új derogációs kérelmet nyújt be, majd 90 nap alatt megszerzi a magyar vasúti járműszabályzat alóli mentességet. A BKV viszont felmondhatja a szerződést akkor, ha az Alstom típusengedély-kérelmét azért függesztik fel, mert a gyártó a korábbiakkal azonos tartalmú kérvényt adott be a hatóságnak.

A szerződést módosító megállapodásban kitértek arra is, hogy a felek felfüggesztenek minden bírósági és egyéb jogi eljárást, egyik fél sem indít vagy folytat semmilyen egyéb eljárást a másikkal szemben.

(MTI)