A Fővárosi Közgyűlés ugyan októberig, az új képviselők mandátumának megkezdéséig nem ülésezik, a viszont munka folytatódik a fővárosban. Kiss Ambrus egy, a Városházán tartott háttérbeszélgetés folyamán arról vallott, hogy bár nincs csődhelyzetben a főváros, jelen pillanatban 4,2 milliárd forint mínuszban van Budapest számlája.

Hirdetés

„A főváros hitelkerete 60 milliárd forint, így továbbra sincs csődhelyzetben a főváros”

– jelentette ki Kiss Ambrus, majd hozzátette, Budapest a híresztelések ellenére nem küzd likviditási problémákkal. A negatív számlaegyenleget a főváros annak ellenére érte el, hogy több mint 300 milliárd forintos iparűzési adóbevételre tett szert. Budapest ugyanakkor szeptemberig nem fog komoly bevételre szert tenni, így a főváros a 60 milliárdos hitelkeretéből gazdálkodik a nyár végéig.

Karácsony lemondása nélkül szeretnék megismételni a választást

A főpolgármester-választással kapcsolatban a politikus elmondta, örülne neki, hogyha egész Budapesten megismételnék a választást, ezzel tiszta helyzetet teremtve Budapesten.

„Az utolsó 48 óra hozta úgy, hogy a főpolgármester képes volt megnyerni a választást”

– tette hozzá Kiss Ambrus, aki elmondta, várják a Kúria döntését a választás megismétlésével kapcsolatban. Újságírói kérdésre válaszolva a főpolgármester-helyettes elmondta, amennyiben jogerőre emelkedik a főpolgármester-választás eredménye, minden frakcióval felveszik a kapcsolatot.

Korábban írtuk

Szintén újságírói kérdésre válaszolva Kiss Ambrus kiemelte, kizárólag a választás megismétlését támogatják, így szó sincs arról, hogy a főpolgármester lemondjon, és így új választást kényszerítsen ki.

Az óbudai korrupciós botrányban érintett Czeglédy Gergő felügyelőbizottsági mandátumának visszavonásával kapcsolatban a politikus arról beszélt, hogy „ők is a hírekből tájékozódunk az ügyben, a felügyelőbizottsági tagok mandátuma pedig néhány hónapon belül lejár.”

A hármas metró légkondicionálásával kapcsolatban a főpolgármester-helyettes kiemelte, a metrókocsik továbbra is garanciálisak, így az azokat gyártó cég egyelőre a szankciók hatálya alá esik, és nem adta a hozzájárulását a metrókocsik felújításához, ezért továbbra sincs esély azok légkondicionálására.

Az eredeti cikk a Magyar Nemzet oldalán olvasható IDE kattintva.