Mint ismeretes, Talmácsi 2007-ben világbajnok lett a 125 kcm-ben, majd az idén a Balatonring pilótájaként a 250-ben próbált szerencsét. Három futam után azonban – a médiajogok körül kialakult ellentétekre hivatkozva – szakított a Jorge Martinez vezette istállóval, és a francia, majd az olasz futamon sem indult. A hét végi Katalán Nagydíjon azonban már ott lesz – egy Hondával a Scot Racing Teamben. Amint azt a közlemény leszögezi, az induláshoz szükséges anyagi hátteret a MOL szándéknyilatkozata teremtette meg: a cég az előzetesen rögzített feltételek teljesülése esetén megfelelő pénzügyi támogatásáról biztosította a versenyzőt, és így a Scot Racing Team MotoGP főszponzorává válhat. Jorge Martinez – ígéretéhez híven – hozzájárult ahhoz, hogy korábbi versenyzője csapatot válthasson, így Talmácsi lesz az első kelet-európai pilóta a MotoGP-ben.

„Köszönöm menedzseremnek, Stefano Favarónak, akivel mindvégig nem adtuk fel. Barcelonában a motorral való ismerkedés lesz az elsődleges cél, hiszen most ülök majd először fel rá, de minden tőlem telhetőt megteszek, hogy bebizonyítsam: rászolgáltam a bizalomra. A hátralévő versenyeken szeretnék felzárkózni az élmezőnyhöz” – nyilatkozta Talmácsi.

A Scot Racing Teamet – illetve elődjét – 1992-ben alapították. A legnevesebb versenyzője Andrea Dovizioso volt, aki 2004-ben világbajnok lett a 125 kcm-ben, majd a következő három szezonban dobogós a 250-ben. Szerepelt az istálló színeiben Mike di Meglio, Sete Gibernau, Simone Corsi és – 2006-ban – Talmácsi is az akkor Humangest Racing Team nevű egyletben. A 250 kcm-es csapat tagja, Aoyama Hirosi jelenleg a második az összetettben; a MotoGP-ben eddig egyetlen „scotos”-ként szereplő Takahasi Yuki öt futamon szerzett 8 pontjával jelenleg a 18., azaz sereghajtó helyen áll. (Vezet a tavalyelőtti világbajnok ausztrál Casey Stoner 90 ponttal.)

(Népszabadság)