A 4-es metró látványterve 2006-ból. A fúrópajzsok azóta a valóságban is elindultak, mostanáig 6 kilométert haladtak előre. Augusztus 7-én azonban leállították a munkát, mert a Gellért téri állomásnál az egyik alagút fúrásához nem volt engedély.

A kivitelező, a BAMCO ennek ellenére újraindította a pajzsot. 17 métert fúrtak, aztán megint leállították őket.

Még folyik a vizsgálat. Addig viszont nem tudni, hogy a közlekedési hatóság mekkora bírságot szab ki rájuk. A csúszás viszont szinte biztos.

„Jelen információk alapján ez több hónap is lehet, nem mennék bele találgatásokba, azonban mint említettem dolgozunk azon is folyamatosan, hogy ezt lefaragjuk” – hangsúlyozta Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes.

„Megjelölte-e a főpolgármester úr a konkrét felelősöket, akár a városházán, akár máshol…” – Tarlós István arra is kíváncsi, hogy mennyi kötbért kell fizetnie a fővárosnak, ha a Fővám téri állomás előtt hosszabb időre megáll a fúrópajzs.

A DBR Metró és a Közlekedési Hatóság egyelőre hallgat.

(Híradó, dunatv.hu)