A közlemény szerint a program tesztidőszakában résztvevő intézményekben „matricagyűjtéssel ösztönözték a gyerekeket az aktív iskolába járásra”, és 2300 gyermeket elérve gyűjtötték be az első tapasztalatokat. Kiderült például, hogy a tanórákon a gyerekeknek így könnyebb volt monotonabb feladatokat végezniük – írták.

Hirdetés

Az államtitkárság felidézte, hogy Magyarországon 2007 óta zajlik a Bringázz a munkába! kampány, amelynek célja, hogy minél többen használják a kerékpárt a mindennapi közlekedésre, idén ősszel pedig elindult „a kifejezetten az oktatási intézményekbe érkezőket célzó kezdeményezés” a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium aktív mobilitási főosztálya szervezésében.

A Bringázz a suliba! keretében a kerékpárral, netán rollerrel (hivatalos megfogalmazásban: saját erőből hajtott guruló eszközzel) iskolába érkező gyerekek matricákat gyűjtve versenghettek szeptember 15. és október 22. között. Az általános iskolás tanulók minden nap két matricát szerezhettek, az egyik a személyes füzetükbe került, a másik egy központi helyen kihelyezett plakátra, ahol az osztályonkénti versengés volt követhető.

Mint írták, a lengyelországi Gdanskból indult hasonló kezdeményezés (Rowerowy Maj) mintájára szervezett pilot programban hat település tizenegy iskolájában több mint 2300 gyereknek volt lehetősége matricát gyűjteni.

A nyereményeket az önkormányzatok ajánlották fel, voltak, akik kerékpáros kiegészítőket, mások sportszervásárlási utalványt kaptak, a legaktívabb osztályok nyereménye pedig egy külön biciklitúra is lehetett.

Az államtitkárság közleménye szerint akadt olyan intézmény, ahol a hat résztvevő osztályból 29 gyereknek teljesen betelt a füzete, vagyis ők minden körülmények között, a kampány valamennyi napján fenntartható módon érkeztek iskolába.

„Általános visszajelzés volt, hogy motiválta a gyerekeket a program, a legtöbb helyen napi szinten számolgatták, hogy éppen kinek az osztálya hol tart, de olyan település is akadt, ahol a polgármester is kerékpárra ült a kampány hatására” – írták.

A pedagógusi visszajelzések sorában elhangzott, hogy a reggeli biciklizés után a gyerekeknek könnyebb volt monotonabb feladatokat végezniük – tettek hozzá.

A program céljai között szerepelt „a mindennapos kerékpározás fiatalok közötti népszerűsítése, a közösségépítés, de kiemelten az is, hogy csökkenjen a benzingőz az iskolák kapuinál, hiszen minél többen érkeznek aktív közlekedési módokkal, annál kisebb lesz az autóforgalom” – mutattak rá.

Az Aktív Magyarországért Felelős Államtitkárság munkatársai már a minden iskolára kiterjesztett tavaszi programon dolgoznak, folytatva az egészséges életmódra és a fenntartható közlekedésre irányuló szemléletformáló programot – áll a közleményben.