Navracsics Tibor a beruházás fontosságát hangsúlyozva kiemelte: a Lidl egy olyan helyszínt jelölt ki logisztikai központjául, amely a dél-alföldi térség egy újabb fejlődési pontja lehet.

A logisztika a szolgáltatások terén társulhat ahhoz a beruházássorozathoz, amely Szeged környékén az ELI és a BYD révén a remények szerint rövidesen a magyar kutatás-innováció, illetve gépjárműgyártás egyik motorja lesz, és mellette kiegészítő jelleggel egy szolgáltató logisztikai pólus is létrejön a dél-alföldi térségben.

Hangsúlyozta: a statisztikai adatokból jól látható, hogy az elmúlt évek iparpolitikai döntéseinek és infrastrukturális fejlesztéseinek köszönhetően az eddigi egyértelmű nyugat-keleti fejlettségi lejtő egyre inkább észak-déli fejlettségi lejtővé kezd válni.

A miniszter szerint ma már minden adat azt mutatja: „fokozott erőfeszítéseket kell annak érdekében tenni, hogy az utóbbi évtizedekben némileg figyelmen kívül hagyott dél-dunántúli és dél-alföldi térséget vissza lehessen hozni” a magyar gazdaság és így a magyar társadalom vérkeringésébe, hiszen ezek a térségek valaha virágzó térségei voltak a magyar nemzetgazdaságnak.

Navracsics Tibor kifejtette: a jóléti államok vagy a szociális piacgazdaságok példájából látható, hogy amennyiben a magántőke és a közszféra szövetségre tud lépni és talál olyan célokat, amelyek kölcsönösen gyarapítólag hatnak, és amelyek összességében az egész közjót tartalmasabbá és gazdagabbá teszik, akkor az nemcsak a térség, hanem az egész ország, és akár az egész kontinens hasznát szolgálhatja. Szlavikovics Zita, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke arról beszélt, hogy a tereprendezést követően hivatalosan is megkezdődött a Lidl Magyarország ötödik, az anyavállalat európai hálózatának egyik legnagyobb alapterületű logisztikai központjának építése Kiskunfélegyházán.

A több mint 83 ezer négyzetméter alapterületű, majdnem 12 focipályányi összterületű beruházás várhatóan 2026 októberéig tart, és a legmodernebb komissiózási technológiával működő raktárkomplexum a tervek szerint 60-65 üzletet szolgál majd ki. Hangsúlyozta: a Lidl Magyarország csaknem 10 ezer munkavállalójával a kilencedik legnagyobb munkáltató. Felelős munkáltatóként nem csak versenyképes béreket, de minden igényre kiterjedő juttatási rendszert is biztosít – tette hozzá.

Rakonczai Róbert, a Lidl Magyarország ingatlanfejlesztési és beruházási ügyvezető igazgatója kiemelte: a 300 ezer négyzetméter területű telken felépülő logisztikai központ mintegy 30 százalékkal lesz nagyobb az ecseri logisztikai központnál. A hasznos raktárterület, mintegy 77 ezer négyzetméter lesz, és ennek nagyjából harmada a hűtött termékek tárolására szolgál majd.

Mint mondta: a tervezésnél nagy hangsúlyt fektettek a fenntarthatóságra, így egyebek mellett korszerű hűtő-fűtő rendszert, hővisszanyerős szellőztető rendszert, LED világítást és víztakarékos csapokat alkalmaznak majd, de 1,5 megawatt teljesítményű napelem, 10 ezer négyzetméteres biodiverz terület, elektromos töltőállomások és a nagy befogadóképességű kerékpártároló szintén a beruházás részét képezi. A helyszínen kiosztott sajtóanyag szerint a raktárépület 50 ezer raklap tárolására lesz alkalmas, ebből naponta átlagosan 4600 raklapon, mintegy 400 ezer kartonnyi komissiózott árut szállítanak majd el kamionokkal a Lidl áruházakba.

A teljes beruházást a Market Építő Zrt. végzi, és a kiskunfélegyházi építkezés 1500 embernek biztosít munkát. A Németországban 1930-ban alapított Lidl 2004-ben nyitotta meg Magyarországon az első logisztikai központját és 12 üzletét. Mára 209 áruházzal és négy logisztikai központtal van jelen az országban, és termékeinek 60 százalékát magyar beszállítóktól szerzi be.

Hirdetés
Korábban írtuk