A miniszterelnök nem túlzott: míg a baloldali kormányzás utolsó évében mindössze 81 ember ült börtönben pedofília miatt, ma ez a szám 663. Fogalmazhatunk úgy is, hogy több mint félezer pedofilt hagyott szabadlábon a baloldali büntetőpolitika.

Hirdetés

Így alakult a jogerős szabadságvesztésüket töltő pedofil fogvatartottak száma (kiskorú sérelmére elkövetett: szexuális kényszerítés, szexuális erőszak, szexuális visszaélés, kerítés, prostitúció elősegítése, gyermekprostitúció kihasználása, gyermekpornográfia, szeméremsértés miatt elítéltek):

Jól látható, a szigorú jogszabályoknak és a rendőrök felderítő munkájának meglett az eredménye – az új Büntető törvénykönyv, az évről évre bevezetett gyermekvédelmi és büntetőjogi szigorítások meghozták az eredményüket, és egyre több pedofil került rács mögé, távol a gyermekektől.

Már tízezer felett jár a pedofil-nyilvántartásból történő lekérdezések száma is. 2022-ben 7265, 2023-ban 2181, idén eddig 583 lekérdezés történt. Vagyis több ezer család biztonságérzetét tudta növelni ez az intézkedés.

Korábban írtuk

Rétvári Bence miniszterhelyettes Facebook-bejegyzésében emlékeztetett:

Sem a pedofil-nyilvántartás bevezetését, sem a büntetőjogi szigorításokat, sem a kormány gyermekvédelmi javaslatait nem támogatta a baloldal. Ha rajtuk múlna, ma sokkal több pedofil követhetne el szörnyűségeket a gyerekekkel szemben, és maradna büntetlen.

„Pedofil-ügyben a kormányzatban zéró tolerancia van! Ezért tovább szigorítjuk a szabályozást, újabb gyermekvédelmi javaslatokat terjesztünk be” – írta Rétvári Bence.

Szigorítások, melyeket a baloldal nem szavazott meg

  • A baloldal nem támogatta 2012-ben az új, minden eddiginél szigorúbb, a gyermekek védelmét hangsúlyosan megjelenítő büntető törvénykönyv bevezetését. Így ha a baloldalon múlt volna, ma nem védené a gyerekeket az EU legszigorúbb büntető törvénykönyve, amely nem a bűnöst, hanem az áldozatot védi (2012. T/6958 törvényjavaslat).
  • A baloldal nem támogatta, hogy akik gyermekek sérelmére követtek el súlyos bűncselekményeket, azok a jövőben ne végezhessenek gyermekek nevelésével vagy gondozásával kapcsolatos munkát. A baloldal nem nyújtott volna segítséget a kiszolgáltatott helyzetben lévő áldozatoknak (2013. T/13091 törvényjavaslat).
  • A baloldal nem támogatta a kapcsolati erőszak mint bűncselekmény-típus bevezetését. Ha rajtuk múlt volna, ma nem lenne fokozott védelme az erőszakot, megaláztatást elszenvedő, az együttélésből fakadóan kiszolgáltatott gyermekeknek, házastársaknak, élettársakna (2013., T/11105. törvényjavaslat).
  • A baloldal nem támogatta a titkos menedékházak (úgynevezett shelter house) törvényi létrehozását. Ha rajtuk múlt volna, ma nem lennének olyan helyek, ahol a kapcsolati erőszak áldozatává vált anyák a gyerekeikkel el tudnak rejtőzni az őket bántalmazók elől (2015. T/5052 törvényjavaslat).
  • A baloldal nem támogatta a gyámhatóság, gyermekvédelmi jelzőrendszer megerősítésére vonatkozó törvénymódosítást sem. Így ha rajtuk múlt volna, ma nem lenne bevezetve a kiskorúak esetében az ellátás visszautasításának tilalma a háziorvossal, házi gyermekorvossal és védőnővel történő együttműködésre is (2016. T/12477 törvényjavaslat).
  • A baloldal nem támogatta, hogy egységes eljárásrend alakuljon ki a gyermekvédelmi intézményekben, a nevelőszülőknél és a javítóintézetekben élő gyermekek bántalmazási eseteinek kivizsgálására és kezelésére. Így ha rajtuk múlt volna, ma nem lehetne gyorsabban és hatékonyabban kivizsgálni és kezelni a gyermekekkel kapcsolatos bántalmazási eseteket. (2017. T/15378 törvényjavaslat)
  • A baloldal nem támogatta a gyermekek otthongondozási díjának bevezetését, amely az önmagukat ellátni nem tudó, egész napos gondoskodást igénylő, súlyosan fogyatékos, tartósan beteg gyermekről való gondoskodást segíti. Így ők nem nyújtanának magasabb anyagi támogatást a gyermeküket otthon gondozó szülőknek (2018. T/3623 törvényjavaslat).
  • A baloldal nem támogatta a gyermekbántalmazás esetén korszerű segítséget és kezelést nyújtó Barnahus-modell hazai átültetését. Így ha rajtuk múlt volna, ma a szexuálisan bántalmazott gyerekeket nem biztonságot nyújtó környezetben, gyermekbarát szobákban, szakemberek segítségével hallgatnák meg az esetről, hanem a felnőttek számára használt, a gyerekekben rossz érzést keltő, hivatalos, rideg körülmények között (2018. T/3623 törvényjavaslat).
  • A baloldal nem támogatta a pedofil-nyilvántartás létrehozatalát. Így ha rajtuk múlt volna, ma nem nézhetnék meg a szülők egy online adatbázisban, hogy a gyermekükkel foglalkozó személyt elítélték-e korábban gyermekek sérelmére elkövetett szexuális bűncselekmény miatt (2021. T/16365. törvényjavaslat).
  • A baloldal nem támogatta, hogy a gyermekek sérelmére elkövetett súlyos szexuális bűncselekmények ne évüljenek el. Így ha rajtuk múlt volna, ma nem lenne lehetősége a sértettnek bármikor, akár évekkel később is feljelentést tenni (2021. T/16365. törvényjavaslat).
  • A baloldal nem támogatta a gyermekpornográfia elkövetőivel szembeni súlyosabb szankciókat. Így ha rajtuk múlt volna, ma nem lenne tilos a gyermekpornográfia elkövetőinek egy idő után újra gyerekek közelébe kerülni (2021.T/16365. törvényjavaslat).
  • A baloldal 2022-ben nem támogatta a gyermekvédelmi népszavazást. Ilyen kifejezéseket használtak az ügyre: „bornírt baromság”, „hülyeség”, „ma egyszerűen nincs Magyarország legfontosabb tízezer ügye között”, „nevetséges”.
  • A baloldal 2023-ban arra buzdította az embereket, hogy ne vegyenek részt a nemzeti konzultációban, miközben annak fontos kérdése volt, hogy tovább kell-e szigorítani a gyermekvédelmi szabályozást.