Hirdetés

Rákosszentmihály

A legnagyobb szolgáltatáscsökkentést a XVI. kerület szenvedné el. A városrész nyugati része, a Szent Korona utcai lakótelep térsége éjszakai busz nélkül maradna. Jelenleg itt jár a 996-os busz éjszakánként irányonként 2, illetve 3 indulással. Helyette a 946-os busz járna, a kerületen belül teljesen más útvonalon. Sovány vigaszt csak a 77-es troli éjszakai járatása hozna, amely vonalról ugyan hosszú és vasútvonalat keresztező gyaloglással, de elérhető a 996-os felhagyandó útvonalának egy-egy megállója. A kerület továbbá elveszítené közvetlen kapcsolatát a XV. és a IV. kerületekkel, szintén a 996-os hiánya miatt.

Rózsavölgy

A 941-es busz megszűnésével a 41-es villamos önálló szakaszának XXII. kerületi része, azaz Rózsavölgy éjszakai kiszolgálás nélkül maradna. A 941-es pótlására szolgáló 913-as busz csupán részben fedi le az eredeti útvonalat.

Egyes, most még kiszolgált megállók csak kilométeres gyaloglással lennének elérhetőek éjszakánként.

Fotó: demokrata.hu/Abonyi Ákos

József Attila-lakótelep

A IX. kerület legnagyobb lakótelepét feltáró 999-es busz megszűnésével a lakók ezentúl gyalogolhatnának az Üllői úti járatoktól. A Közlekedő Tömeg civil szervezet a lakótelep ellátására a 3-as villamos éjszakai közlekedtetését javasolta, ám más villamosvonalakkal ellentétben ez nem szerepel a BKK elképzelésében.

Átszállási kényszer, ritkább követés, abszurd vonalvezetés

A legnagyobb érvágást a 200E busz lerövidítése jelentené. A reptéri járat éjszakánként most a Határ útig jár, pont azért, hogy kettő járat helyett számos másikra nyújtson átszállási lehetőséget. A járat éjszakánként is csak Kőbánya-Kispestig közlekedne, ahonnan csupán 15 percenként indulna busz a belváros felé, szemben a Határ úti 5 perces követéssel. Emellett elveszne a közvetlen kapcsolat Soroksár, Pestszentimre és Gyál felé.

A tömegközlekedés versenyképességét jelentősen rombolná Pesthidegkúton a 956-os busz megszüntetése. A helyette járó 5-ös busz egyrészt lassabban érné el Hűvösvölgyet, másrészt Máriaremetéig nem jutna el. A városrész 30 helyett csak 60 percenként kapna autóbuszt, a 956-os helyett az 57-es járattal, átszállási kényszerrel.

További abszurdum a 77-es troli útvonalának éjszakai kiegyenesítése. A járat jelenleg kacskaringós útvonalon járja be Zuglót, ennek előnye, hogy jóval több területet tár fel, hátránya, hogy lassabban juttatja el az utasokat a céljuk felé. Ám éjjel pont nem érvényesül ez a hátrány. Jelenleg több éjszakai járat működik azon a logikán, hogy éjszaka kevésbé sietnek az emberek, ráadásul az alacsony forgalom miatt gyorsabb a közlekedés, éppen ezért a nappali egyenes vonalvezetésekhez képest ide-oda betérnek, hogy több helyre eljussanak ugyanannyi idő alatt.

Ezzel menne szembe tökéletesen az új 77-es. Mivel ráadásul éjjel a Blaha Lujza térig hosszabbodna, az útvonalon kétszer is le-fel kellene pakolni az áramszedőket, mivel sem a belvárosi szakaszon, sem a kiegyenesített szakaszon nincs felsővezeték.

Az ellátatlanul hagyott területek mellett az is jelentős probléma a BKK tervezetével, hogy pont az autóbuszvezetőket hagyja cserben, mert az összes BKV-garázs kiszolgálását csorbítanák. Erről itt írtunk részletesen.