Hirdetés

Március 1-jétől, szombat reggeltől kezdve Százhalombatta és Pusztaszabolcs között óránként 160 kilométeres sebességgel járhatnak a vonatok – hívta fel a figyelmet Hegyi Zsolt a közösségi oldalára feltöltött videójában. A MÁV-csoport vezérigazgatója emlékeztetett: ilyen nagy sebességre utoljára 1997. július 1-jén emelték meg a Tata és Hegyeshalom közötti szakaszt.

Csütörtök reggel a pályasebesség megemelése előtt még utoljára ellenőrizték, hogy minden valóban rendben működik-e.

„A próba sikerült, március 1-jétől megindulhat az emelt sebességű vonatközlekedés”

– hangsúlyozta Hegyi Zsolt. Hozzátette: a menetrend egyelőre nem fog változni, a vonatok ugyanakkor fognak érkezni és indulni, mint eddig, de ezen a szakaszon tudnak majd nagyobb sebességgel közlekedni. Ez azért lesz jó, mert adott esetben, ha késés van, ezt lehet csökkenteni, a menetrend rugalmasabbá, betarthatóbbá válik – mutatott rá.

„Ahhoz, hogy egy pályaszakaszon óránként 160 kilométerre növeljék a sebességet, három dolog szükséges. Maga a pálya, amin fizikailag lehetséges ez a sebesség. A biztosítóberendezés, ami garantálni képes a közlekedés biztonságát ilyen sebességgel is. És szükséges hozzá egy jármű, ami képes ilyen sebességgel haladni”

– ismertette a vezérigazgató.

Korábban írtuk

Itt most a három dolog összetalálkozik, a pálya elkészült már korábban, befejeződött a biztosítóberendezés átvétele, és az itt közlekedő Flirt motorvonatok képesek ekkora sebességgel közlekedni.

„A győr–hegyeshalmi és a pusztaszabolcsi vonalon túl lesznek még vasútvonalak a közeljövőben, ahol szintén el lehet majd érni az óránként 160 kilométeres sebességet”

– hívta fel a figyelmet Hegyi Zsolt. Budapest és Székesfehérvár között, illetve az év második felében a Budapest és Belgrád közötti vasútvonal magyarországi szakaszán szintén azon dolgoznak, hogy a vonatok ekkora sebességgel közlekedjenek.

„Ritkán mondok ilyet, de ez egy közlekedéstörténeti pillanat, aminek személyesen is jó a részesévé válni”

– jelentette ki a vezérigazgató.

Küszöbön az elmúlt évtizedek legnagyobb bővítése

Folyamatban van az elmúlt harminc év legnagyobb mozdonyflotta erősítése – jelentette ki közösségi oldalán Lázár János. Az építési és közlekedési miniszter hangsúlyozta:

„Az év végéig már 55 darab új mozdony áll üzembe”

-hangsúlyozta az építési és közlekedési miniszter.

Február elején állt szolgálatba az első modern, a kor minden igényét kiszolgáló Siemens Vectron mozdony. Alig egy hónappal később pedig már a korszerű mozdonyok hatodik darabja is megkezdi a szolgálatot a magyar vasúthálózaton.

(Magyar Nemzet)