Mint írták, a szervezet nyolc óvodát – kettőben hétfős mini bölcsődét is –, hét általános, valamint egy fejlesztő iskolát és négy szakképző intézményt működtet, a 20 intézménybe több mint 3500 gyermek jár, akiknek döntő többsége hátrányos helyzetű, emiatt ők különleges figyelmet és segítséget kapnak, valamint a hagyományostól eltérő, innovatív pedagógia alkalmazását teszi szükségessé a jelenlétük.

Hirdetés

A szervezet általános iskoláiban ősztől nagyszabású fejlesztés indul, amely a pedagógusok lehetőségeit bővíti képzésekkel, új módszerekkel, hogy a következő két évben javuljanak a gyermekek alapkompetenciái, valamint folytatódik a gyerekek egyéni haladását figyelembe vevő digitális matematika oktatás is. A gyöngyösi és a devecseri szakképzőkben folytatódik az előző tanévben bevezetett, új szemléletű projektoktatás, amely során a tanulók már nem hagyományos módon, tantárgyakat tanulnak, hanem komplex feladatok közös megvalósítása során sajátítják el a szükséges ismereteket, köztük a közismereti tárgyak tananyagát is – ismertették a közleményben.

Közölték azt is, hogy kétszeresére bővítették a Marcaliban működő, súlyos fogyatékossággal élő gyermekek fejlesztő Iskolájának épületét, az intézmény ezzel nemcsak tágasabb és modernebb lett, hanem új funkcióval is bővült, szeptembertől már óvodai csoportok is indulnak fejlesztésre szoruló gyermekek számára.

A Magyar Máltai Szeretetszolgálat Óbudai Technikum és Szakképző Iskolában az országban elsők között indul el az óvodai nevelő okleveles technikus képzés, amelyet az Apor Vilmos Katolikus Főiskolával közösen valósul meg. Az intézménybe járó külföldi diákok számára pedig újabb orientációs évfolyam indul, ennek a képzésnek a középpontjában a magyar nyelv oktatása és szakmák megismertetése áll, hogy mielőbb felzárkózzanak kortársaikhoz, és sikeresen kapcsolódhassanak be a szakképzésbe – írta a szervezet.

Hozzátették, hogy a gyulaji általános és a dombóvári középiskolában folytatódik az iskolából kimaradt fiataloknak a hiányzó végzettség megszerzésében segítő Dobbantó program, amelynek célja, hogy egy szakma megtanulására felkészítse a magatartási vagy tanulási zavarokkal küzdő, 15. évüket már betöltött fiatalokat. Ők műhelyiskolai képzésben folytathatják tanulmányaikat, amelyek végén részszakmát szerezhetnek. A két képzés együtt alapfokú iskolai végzettséget is ad, tehát a résztvevők számára elérhetővé válnak további képzések, tanfolyamok is.

A most kezdődő tanévben tovább bővült a máltai szakképzőkben megtanulható szakmák száma is, a legtöbbet, huszonhármat Dombóváron oktatják – jegyezték meg.

Korábban írtuk