A Mátyás-mozdony május 6-7-i „menetrendje”

Május 6.:

Bp.-Déli (7:25) – Balatonszentgyörgy (10:16) – Keszthely (10:31); Keszthely (11:22) – Balatonszentgyörgy (11:33) – Bp.-Déli (14:34); Bp.-Déli (17:30) – Székesfehérvár (18:30); Székesfehérvár (19:21) – Bp.-Déli (20:24); Bp.-Déli (22:30) – Székesfehérvár (23:47)

Május 7.:

Székesfehérvár (6:02) – Bp.-Déli (7:04); Bp.-Déli (8:25)– Szombathely (11:47); Szombathely (14:05) – Bp.-Déli (17:34); Bp.-Déli (19:25) – Nagykanizsa (23:07)


A Mátyás-mozdonyt 2013. május 2-án avatta fel a vasúttársaság Helyey László színművész, a Mátyás mesék mesélőjének közreműködésével: Schandl Lóránt zeneszerző Palotajátékok című művére mutatkozott be a mozdonyon Budapest-Nyugati pályaudvaron. A járművön egyebek közt a Hunyadi-címer, Mátyás arcképe, a vajdahunyadi vár és a visegrádi palota kapott helyet. Az impozáns jármű a bemutatót követően egyből szolgálatba állt.

A MÁV-nak ez a harmadik matricázott mozdonya, az Aranycsapat- és a Kandó-mozdonyt követően, ám ez az első, ami rendszeresen jár külföldre is. Ugyanis a korszerű TRAXX mozdony egyike a MÁV azon hat mozdonyának, amelyek rendszeresen továbbítanak vonatokat Bukarestig.

A mozdony május 17-én különleges útra indul, mikor is a matricázást finanszírozó Indóház Kiadó és Kárpáteurópa Utazási Iroda szervezte Csíksomlyó Expressz – Székely Gyors szerelvényét továbbítja. A MÁV Csoport valamint a kiadó és az utazási iroda tavaly novemberben írt ki pályázatot, melyben képi ötleteket kért a Mátyás-mozdony dekoráció kialakításához. Az ötletpályázatra mintegy 50 munka érkezett, melyek közül mind a szakmai zsűri, mind a közönség Dani Richárd alkotását ítélte a legjobbnak. A Mátyás-mozdony matricázásának technikai kivitelezését a Kvazár Kft. szakemberei végezték.