„A BKV és a BKK igazgatósága új döntést fog hozni a reklámtender eredményével kapcsolatban”

Hirdetés

– közölte a Világgazdaság érdeklődésére a BKV. A budapesti közösségi közlekedési eszközök és közlekedési köztéri reklámhelyek reklámcélú hasznosítása címmel futó közbeszerzést a két fővárosi közlekedési cég még 2019 novemberében nyilvánította eredménytelennek, miután egy Karácsony Gergely főpolgármester által jegyzett közgyűlési határozat ellehetetlenítette a szerződéskötést. A tender értéke megközelítette a 7 milliárd forintot, a francia érdekeltségű JCDecaux Hungary Zrt. (JCD) négy éven át havi 142 millió forintot fizetett volna a jogért.

A Világgazdaság úgy értesült, hogy a társaság tulajdonosaival a napokban tárgyalások zajlottak egy esetleges szerződéskötésről. Csakhogy a lap érdeklődésére a JCD arról tájékoztatott, hogy

„a Covid-világjárvány az out of home (kültéri hirdetés) piacára gyakorolt negatív hatásai miatt nem tartotta fenn a BKV-nak tett ajánlatát a reklámtenderen.”

Vagyis hiába táncolna vissza a városvezetés, a BKV lecsúszott az évi 1,7 milliárdos üzletről. Mindez különösen fájó, mivel ez az összeg majdnem két és félszerese a tömegközlekedési reklámhelyek mostani bérleti díjának. Jelen állás szerint határozatlan idejű szerződések alapján a metró belső felületeit a Promix Zrt. bérli és hasznosítja, minden egyéb reklámhelyet pedig a BKV saját cége, a Peron Reklám Kft. Ebből 2020-ban mintegy 744 millió forint bevétel származott. Négyéves időtartamra vetítve tehát a budapesti tömegközlekedés csaknem négymilliárd forinttól esik el ahhoz képest, ha a JCD pályázata győzött volna.

A teljes cikk a Világgazdaság oldalán olvasható.

Korábban írtuk