Keresztes László Lóránt szerint sok vidéki térségben súlyosak a problémák: rosszak a demográfiai mutatók és a gazdasági helyzet, növekednek a bérkülönbségek, az ott élők pedig egyre kevésbé jutnak hozzá az alapvető közszolgáltatásokhoz és egyre kevésbé tudnak helyben munkát kapni.

Hirdetés

Az ellenzéki politikus szerint a gépjárműadó teljes összegének elvonása alapvetően a kistelepüléseket hozza nehéz helyzetbe. Egyes vélemények szerint ez a települések kétharmadának okozhat likviditási problémát, ezért vissza kell vonni a döntést – mondta.

Hozzátette: romlik a kistelepülések elérhetősége, ma Magyarországon 17 ezer kilométernyi alsóbbrendű út van rossz állapotban és évről évre növekszik az arányuk. Keresztes László Lóránt ezért kevesellte a költségvetési javaslatban jövő évre tervezett 400-500 kilométer alsóbbrendű út felújítását is.

Korábban írtuk

Vidékellenes és elfogadhatatlan lépésnek nevezte, hogy néhány héttel ezelőtt 34 vasúti mellékvonalat „halálra ítélt” a kormány a menetrendek módosításával. Szerinte fejleszteni kellene ezeket a vidéki mellékvonalakat és olyan menetrendet biztosítani, amely érdemi lehetőséget kínál az ott élőknek.

Véleménye szerint a kormány nem készült fel a jövő évi helyközi közlekedési piacnyitásra sem, ami uniós kötelezettség.

Keresztes László Lóránt azt mondta: a vízügyi ágazat országosan az összeomlás szélére került, vidéken a közműadó is arányaiban nagyobb terhet jelent a szolgáltató cégeknek, mert az adott hosszúságú közművekre kevesebb fogyasztó jut. Ezért az LMP javaslatot tett a víziközműszektort terhelő közműadó kivonására is – tette hozzá.