Újra elindult Zugligetből az 58-as villamos – de nem úgy, mint régen
A Hegyvidéki Önkormányzat és a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum közös sajtótájékoztató keretében jelentette be kedden, hogy az eddig a XII. kerület területén, a Zugligeti Libegő völgyállomása közelében álló két 1000-es villamos motorkocsit a múzeum gyűjteményfejlesztési programja keretében az Északi Járműjavítóba szállítják. Az 1043-as és az 1061-es pályaszámú, 1000-es sorozatú villamos motorkocsikat a kormány által támogatott, kiemelt gyűjteményfejlesztési program részeként veszi oltalma alá az intézmény.Az eseményen jelen volt Pokorni Zoltán, a Hegyvidék polgármestere és Schneller Domonkos, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója is.
A közlekedési múzeum sajtóanyagából kiderül: az 1000-es sorozatú villamos motorkocsik a Budapesti Közúti Vaspálya Társaság legnehezebb járművei voltak, amelyeket 1911-ben szereztek be. A teljesen magyar gyártású villamosokból összesen nyolcvan darab készült a Kistarcsai Gép- és Vasútfelszerelési Gyár, illetve a Ganz üzemeiben. Az 1930-as, 1940-es évek fővárosi közlekedésének meghatározó járművei voltak, erős motorjaiknak köszönhetően Budapest legforgalmasabb villamosvonalain közlekedtek 73 éven keresztül.
A most megmentett járművek egykor a Budagyöngye és a Zugliget között közlekedő 58-as villamosjárat bejáratott típusai voltak. A két villamos eredetileg favázzal épült, majd 1958-59-ben acélvázasították őket. 1977-ben befejeződött a villamosvonal működése.