Fotó: Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum
Hirdetés

Az eseményen jelen volt Pokorni Zoltán, a Hegyvidék polgármestere és Schneller Domonkos, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója is.

A közlekedési múzeum sajtóanyagából kiderül: az 1000-es sorozatú villamos motorkocsik a Budapesti Közúti Vaspálya Társaság legnehezebb járművei voltak, amelyeket 1911-ben szereztek be. A teljesen magyar gyártású villamosokból összesen nyolcvan darab készült a Kistarcsai Gép- és Vasútfelszerelési Gyár, illetve a Ganz üzemeiben. Az 1930-as, 1940-es évek fővárosi közlekedésének meghatározó járművei voltak, erős motorjaiknak köszönhetően Budapest legforgalmasabb villamosvonalain közlekedtek 73 éven keresztül.

A most megmentett járművek egykor a Budagyöngye és a Zugliget között közlekedő 58-as villamosjárat bejáratott típusai voltak. A két villamos eredetileg favázzal épült, majd 1958-59-ben acélvázasították őket. 1977-ben befejeződött a villamosvonal működése.

Korábban írtuk