A kivilágított hídon ezrek sétálnak át azzal a céllal, hogy a rendezvény során és a média segítségével felhívják a magyar közvélemény figyelmét arra, hogy a behívott nők menjenek el az ANTSZ mellrák szűrésére, mert az idejében felismert mellrák gyógyítható.

A mellrák ellen küzdő Egészség Hídja Összefogás Egyesület a hagyományos Lánchídi séta mellett 2009-ben új termékekkel és új kezdeményezésekkel is felhívja a hölgyek figyelmét a szűrés és az egészséges életmód fontosságára. „Egészség Hídja PartnerLánc” néven új, az Összefogást támogató cégeken belül indul egy, az egészségtudatosságot növelő kampány, ami idén e cégek mintegy százezer munkatársát éri el több lépcsőben az Összefogás üzeneteivel. A PartnerLánc keretében a GE legjobb gyakorlatát ebben az évben 16 partnercég veszi át, dr. Sólyom László köztársasági elnök és neje, Sólyom Erzsébet fővédnökségével.

Az országszerte nagy sikert aratott Összefogás Pólót idén a Skála Áruházakban találják meg a vásárlók. Az Energizer és a Wilkinson vállalatok hölgyek számára forgalmazott termékeinek bevételéből támogatják az Összefogást. A Sofitel, a SPAR CSOPORT, a Pfizer és a Magyar Vöröskereszt is különleges programokkal csatlakozott az idei kezdeményezéshez.

Október világszerte a mellrák elleni küzdelem hónapja, amelynek már hagyományos jelképe hazánkban a minden évben megrendezésre kerülő Lánchídi séta és Rózsaszín Egészségnap.

Idén október 4-én (vasárnap) a Roosevelt téren, a Lánchíd pesti hídfőjénél a Magyar Tudományos Akadémia előtt délután 16.00 órától egészségügyi és szórakoztató programok várják a családokat és az érdeklődőket. Az MTA Székházában délután tudományos szimpózium kerül megrendezésre a Pfizer, a szimpózium fő támogatója és egyben az egyesület egyik meghatározó szereplője segítségével. Este pedig a – GE Healthcare jóvoltából – rózsaszínre világított Lánchídon vonul át a több ezer résztvevő.