A régi Összekötő vasúti híd eleme az Óbudai-szigeten születhet újjá
Felhasználhatóak-e még hídként az Összekötő vasúti híd elbontott, 68-73 éves darabjai? A Budapest Fejlesztési Központ egy éve kezdte ezt a kérdést vizsgálni – írta közösségi oldalán Vitézy Dávid.A BFK vezérigazgatója szerint gyalogos és kerékpáros teherre vagy akár közúti átkelőnek a hídszerkezetek még nagyon sokáig kellően teherbíróak lesznek, de ehhez is felújítás és pályalemez-csere kell. Viszont ez még így is 20-30 százalékkal olcsóbb lehet, mint egy új híd építése.
Vitézy Dávid hozzátette: két helyszínt vizsgálnak, ahol a hídelem újjászülethet. Az egyik az Óbudai-szigetet (Hajógyári-szigetet) Filatorigáttal összekötő K-híd, ahol a korábbi vasúti híd már kiszolgálta az élettartamát közúti hídként is, a másik a H-híd, ahol a látványterven is látható, két szintes, a gyalogosok és kerékpárosok számára az óbudai Fő tér és Szentlélek tér felől is kapcsolatot adó, alsó szinten pedig az alsó rakparthoz csatlakozó gyalogos-kerékpáros híd koncepcióját vizsgálják mélyebben.
Bús Balázs, a III. kerület előző polgármestere azt írta, „a kormány támogató hozzáállásának köszönhetően a Hajógyári-szigeten megvalósuló, Európában is egyedülálló kulturális központ egy újabb látványos fejezetéhez érkeztünk: elindult a közbeszerzés a régi és rossz állapotú hidak, a K és a H-híd kicserélésére. A H-híd fejlesztésével a Fő téren lévő Zichy-kastély, mint a kulturális negyed kapuja, kétszintű gyalogos híddal kapcsolódik össze a jövőben a Hajógyári-sziget központi területével, így a Fő térről, és a Szentlélek térről is könnyen elérhetővé válnak a kulturális negyed galériái, próbatermei, koncerthelyszínei, valamint a jövőbeli éttermek, illetve kávézók.”