Fotó: shutterstock.com, illusztráció. Készítette: Branislav Nenin
Hirdetés

„Manapság nagyon kreatívnak és aktívnak kell lenni” – fogalmazott a bodenheimi Német Borintézetek szóvivője. Online kóstolókat tartanak már Baden-Württembergben, a frankföldi területeken, Szászországban és a moseli borvidéken.

Az érdeklődők megrendelnek egy kóstolócsomagot és megegyeznek egy időpontban, amikor virtuálisan „találkozhatnak” a borásszal, aki élőben mutatja be nekik az egyes tételeket az interneten keresztül – magyarázta Ansgar Schmitz, a Moselwein Egyesület vezetője. „Mindenki a saját négy fala között kóstol, mégis együtt lehet más borkedvelőkkel és a borásszal” – tette hozzá.

Egy másik borászat a csomagban 13 bora mellé egy videót is mellékel, amelyben egyesével mesélnek a borokról. Mivel nem élőben történik a kóstolás, a borok megismerése több estén át is eltarthat – mondta el Franz Melsheimer, az Arthur Melsheimer borászat tulajdonosa.

A digitális csomagok lehetőséget biztosítanak a borászoknak, hogy fenntartsák a kapcsolatot vendégkörükkel. Február vége óta ugyanis a koronavírus-járvány miatt sorozatosan mondták le a bortermelői vásárokat, éves bemutatókat és rendezvényeket. A korlátozó intézkedések a borászok számára is bevételkiesést hoztak – mondta Schmitz.

A Német Borintézetek szerint ugyanakkor úgy tűnik, a kiskereskedőknél egyelőre inkább több, mint kevesebb bor fogy. „Úgy látjuk, hogy az a tendencia, hogy mindenki inkább eggyel több üveggel visz haza” – mondta a szóvivő.