Kölyökvizsla segít a gyerekeknek megismerni hazánkat
Országos turisztikai kampány indul, amelynek célja, hogy az alsó tagozatos diákok megismerjék Magyarországot. A mobil applikációra és pecsétgyűjtő útlevélre épülő program főszereplője Kajla, a kíváncsi kölyök vizsla, akit követve 41 magyarországi látnivalót fedezhetnek fel a gyerekek - közölték a szervezők csütörtökön, Budapesti sajtótájékoztatón.Németh Anna, a programot kezdeményező Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese ismertette: az útleveleket minden alsó tagozatos diák megkapja a tanév végén. Az útlevélbe nemcsak pecséteket gyűjthetnek, hanem saját rajzaikkal, élménybeszámolóikkal is kiegészíthetik azt.
Az útlevél mellett ingyenes készségfejlesztő mobilalkalmazás segíti a gyerekeket megyénként két-két, Budapesten három nevezetesség megismerésében. A 41 turisztikai nevezetesség közül példaként említette a Tihanyi apátságot, a Visegrádi fellegvárat, illetve a Fővárosi Állat- és Növénykertet.
A mobil alkalmazás feladatait fejlesztőpedagógusok dolgozták ki, az applikáció használatával a gyerekek játszva tanulnak Magyarország nevezetességeiről – tette hozzá Németh Anna.
Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Szövetség elnöke elmondta: a programhoz Magyarország bármely pontjáról csatlakozhatnak turisztikai cégek, akik felajánlhatnak valamilyen szolgáltatást a Kajla útlevéllel érkezőknek. Több tucat vállalkozó már regisztrált, limonádét, ebédhez ingyen desszertet vagy egy gombóc fagylaltot ígérve egy-egy turisztikai célpont közelben – jegyezte meg.
Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója arról beszélt: a programhoz a MÁV is csatlakozott, így Kajla útlevéllel és diákigazolvánnyal júliusban ingyen lehet utazni, a gyermek kísérője pedig 33 százalékos kedvezményre jogosult.
Forrai Péter, a Magyar Posta vezérigazgató-helyettese azt mondta: a Magyar Posta júliusban és augusztusban ingyen viszi el a programban résztvevők képeslapjait, amelyeket a pecsétgyűjtő pontokon kapnak, illetve amelyeket saját maguk tervezhetnek a Magyar Posta ingyenes alkalmazásával.
Maczelka Márk, a SPAR Magyarország Kft. kommunikációs vezetője ismertette: a kampány részeként a SPAR matricagyűjtő akciót indít. Június 20. és augusztus 14. között 200 matricát gyűjthetnek külön, erre a célra megvásárolható albumba a gyerekek.
Az Kajla útleveleket a Turisztikai Szövetség a Klebelsberg Központ és az Oktatási Hivatal közreműködésével juttatja el az iskolásokhoz.
További információk: https://kajla.hu/