Szoboszlai Dominik bánatán élcelődik a magyarok kedvenc diszkontáruháza
Az ír Lidl a magyar labdarúgó-válogatott fájdalmas vereségét fordította saját javára.Egy szójátékos kampányban a „sad and Hungary” kifejezést használta, amely egyszerre utal Magyarországra és a „sad and hungry”, vagyis „szomorú és éhes” szókapcsolatra. A bejegyzést egy Szoboszlai Dominikról készült, könnyeivel küszködő fotóval tették még provokatívabbá.
A Facebookon közzétett posztban ez áll: „When you’re sad and Hungary and just want a croissant”. A fotó mellé a Lidl egyértelmű üzenetet társított: a magyar csapat veresége jó alkalom a Lidl Plus kártya és az akciós mogyorókrémes croissant népszerűsítésére.
A kampány kulcsa a szóvicc: a Hungaryból kihagyva egy betűt „hungry” lesz, ami angolul azt jelenti, hogy éhes.
A posztban azt is hozzáteszik: „Feeling Hungary – Magyarországnak érzed magad?”, majd felteszik a kérdést: „éhes?”. A reklám szerint a Lidl Plus kártyával három croissant mindössze három euróért kapható.
Szoboszlai hét szava és a csalódás hulláma
Mint arról beszámoltak, a magyar labdarúgó-válogatott november 16-án drámai végjáték után 3–2-re kikapott Írországtól. A csapat így harmadik helyen zárta az F csoportot, és biztosan lemarad a 2026-os világbajnoki pótselejtezőről.
A mérkőzés után elsőként Szoboszlai Dominik állt a kamerák elé, és mindössze hét szóban reagált a kudarcra. A közösségi médiában ezután elszabadultak az indulatok: egyesek Dibusz Dénest és Szalai Attilát hibáztatták, mások Marco Rossi cseréit bírálták, de sokan egyszerűen kijelentették, hogy nem néznek több magyar meccset.
Közszereplők is reagáltak a fájdalmas búcsúra
A vereség nemcsak a szurkolókat, hanem a közélet szereplőit is megmozgatta.
– Rónai Egon a hosszabbítás eltörlését emlegette.
– Menczer Tamás kitartásra ösztönzött.
– Rácz Jenő hitetlenkedve kommentálta a végjátékot.
– A Magyarországról kitiltott Kneecap északír rapduó pedig egyenesen provokatív üzenetet küldött Orbán Viktornak.
