Hirdetés

Megállíthatatlannak tűnik a nemzetközi homoszexuális-lobbi terjeszkedése, amely lassan elfoglalja a legnézettebb kereskedelmi tévécsatornákat is, magától értetődően főműsoridőben. A Prince Charming, azaz a Bájos herceg című műsort reklámozó plakáton két férfi csókolózik, és öles betűk hirdetik, hogy „a romantika meleg, a társkeresés meleg, a koktélozás, a flörtölés, a kéz a kézben járás is meleg”. A reklámplakátok már októberben elárasztották a köztereket, az utcákat, a műsort beharangozó videók pedig az internetet és a közösségi médiát. Valóságos reklámdömping vette kezdetét, amely azóta állandóan frissül a már futó sorozat újabb és újabb epizódjának néhány „elbűvölő részletével”.

A valóságshow „nem férfi és nő közötti szerelmet, hanem meleg párok egymásra találását” tűzte műsorára. „Új műsort, Németország első meleg társkereső valóságshow-ját ünnepeljük. Végre visszaadjuk a meleg szó kiérdemelt pozitív jelentését” – áll a hirdetésekben. Az első adást október 31-én sugározták. Az október 30-ai előzetest 26 131-en tekintették meg. Az RTL-csoporthoz tartozó TVNow csatorna kódolt, ám azonnal meg is akciózták az előfizetéseket.

A műsorfolyam készítői szerint hercegek nem csak a mesében vannak. Az attraktív másság jegyében a meleg valóságshow első „álomhercegének” szívét, a 28 éves hamburgi menedzser kegyeit húsz meleg jelölt keresi, akik együtt elutaztak nyolc hétre Krétára egy luxusvillába. Ahol minden drámai és izgató. Minden kellék adott egy fantasztikus nyári vakáció­hoz: gyönyörű táj, hegyekkel, sziklákkal ölelt tenger, romantikus barlangok, kék medencék, napsütés, pezsgő és szex kifogyhatatlan bőségben. Intim beszélgetések, érzelmek, feltárulkozások és forró szenvedély. A karakterek közt elég széles a skála, a macsó típustól a félénk kezdőig, a magabiztostól a visszahúzódóig. Mindent, a szó szoros értelmében mindent megtudhatunk róluk. A családjukhoz fűződő rossz viszonyuktól a szexuális szokásaikig.

A fiúk nem töltik tétlenül az időt. Különböző feladatokat oldanak meg, próbákat állnak ki. Tippelniük kell, hogy mit szeret és mit nem az álomherceg, akinek a szívét meg kell hódítaniuk. Bátorságpróba lecsúszni a meredek csúszdákon, elbűvölni rúdtáncosmutatványokkal, majd négyszemközti randira menni vele. Ahol zavartalanul, kettesben lehetnek… (a kamerát és a nézőket nem számítva). Piknikezni és pezsgőzni a part menti fövenyen vagy egy közeli barlangocska bejáratánál, amelyet előzetesen hangulatosan kivilágítottak. Kis asztalkánál, intim légkörben fogja egymás kezét a fiú és a fiú, és hamar elcsattan az első csók is.

Az első adás „hercege”, Nicolas Puschmann a Bild-Zeitungnak adott interjújában azt mondta, mindenekelőtt az a cél, hogy bemutassák, nincs különbség az érzelmekben, ugyanazt érzi egymás iránt két férfi, mint egy heteroszexuális párkapcsolatban egy nő és egy férfi. A műsort gyártó RTL ezzel a sorozattal azt szeretné elérni, hogy a homoszexuálisokat jobban elfogadják a társadalomban. A Prince Charming – azaz a Bájos herceg című műsor csak Németországban új: az USA-ban már 2016 óta sugározzák Finding Prince Charming címmel.

Egy másik plakát a Queen of Drags című műsort reklámozza. Ez a sorozat november 14-én indult a Pro7 csatornán. A drag queen olyan férfi, aki női ruhákban, nőnek sminkelve, műszempillákkal, hatalmas műkörmökkel, parókával és műmellekkel lép fel night klubokban, melegbárokban és melegfesztiválokon. A drag queenek megjelenése rendkívül teátrális. Ha az ember nem veszi észre első pillanatban, hogy az illető férfi, akkor a táncos a leginkább a női prostituáltakra emlékeztet. A hangja azonban hamar elárulja, így végül a zavarba ejtő, provokatív másság révén se nem férfi, se nem nő hatást kelt.

A Queen of Drags szereplői is egy valóságshow keretében lépnek a kamera elé a Pro7 csatornán minden csütörtök este 20 óra 15-kor, főműsoridőben. Az adás szabadon fogható az Európai Unió területén. A zsűriben helyet foglaló Heidi Klum, Conchita Wurst és Bill Kaulitz keresi „Németország legszebb királynőjét”. Aki a legkisebb pontszámot kapja, kiesik és el kell hagynia a villát, ahol egyébként adásról adásra bepillanthat a néző a kulisszák mögé, megismerve az átváltozás művészetének kelléktárát. Női ruhák sorakoznak a szekrényekben, hatalmas tükrök előtt készül a másodlagos nemi jelleget, a szakállat, a bajuszt, a borostát elfedő, az arc karakterét átváltoztató smink. A fellépő drag queenek színpadhoz szokott profik, akiknek az a feladatuk, hogy elkápráztassák és felizgassák a zsűrit, amelynek tagjai szakszerűen értékelnek minden egyes produkciót. Az egyéni műsorszámon túl is kapnak feladatot. A második adás mottója például „az univerzum jövője” volt. Ennek jegyében egy hatalmas szemétkupacból kellett a fellépőknek ruhát készíteniük maguknak – jellemzően csomagolóanyagokból. Mindezt a bolygó és az univerzum jövője iránt érzett felelősség jegyében.

Vajon mekkora nézettségnek örvend az új sorozat? A hivatalos adatok szerint (GfK) 1,13 millióan követték végig azt az adást, amelyben Heidi Klum és Conchita Wurst is szerepelt. Viszont már a második rész után elveszítette a Pro7 nézőinek a negyedét. Csak a fiatalabb nézők tartottak ki. Az első adás nézettsége még 1,5 millió volt. A 14–49 éves korcsoportban is csökkenést mértek. A második részt 170 ezerrel kevesebben nézték, mint a premiert. Ekkor összesen 810 ezren kapcsolták be a tévét, míg elsőre 990 ezren.

Megdöbbentő, hogy a fiatalok körében viszont töretlen népszerűségnek örvend a Queen of Drags: a 14–39 éves korcsoportban nem csökkent a nézők száma az első adáshoz képest. Ezt a Pro 7 nagyon pozitívan értékelte, mint ahogy azt is, hogy az új műsor a nézőszám-visszaesés ellenére még mindig a legnézettebb a Pro 7-csatornán. Ebből is jól látszik, hogy a homoszexuális-lobbi nyomulása Nyugat-Európában egyre feltartóztathatatlanabb. A svéd kormány például drag queen-meseórákra költi a Svéd Örökségalap pénzét. A melegbárok táncosai teljes színpadi díszben ellátogatnak az óvodákba, hogy átírt, meleg hercegekről szóló mesékkel rontsák meg a kisgyermekek lelkét.

Már Magyarországot is megcsapta a másságpropaganda szele. A Labrisz Leszbikus Egyesület a honlapján tette közzé a felhívást: „Szereted a klasszikus meséket? Fontosnak tartod az emberi jogok védelmét? Akkor itt a lehetőség, hogy megmutasd magad, ugyanis kezdő meseírókat keresünk Magyarország mindenkié című projektünkhöz! Olyan, óvodásoknak és kisiskolásoknak szánt mesekönyveket tervezünk, amelyek […] nem felelnek meg a hagyományos nemi szerepeknek, LMBTQ-emberek, nem fehér bőrűek, nem keresztények, menekültek, mély szegénységben élők, testi fogyatékossággal, vagy mentális zavarral élnek […] döntse el a pályázó, hogy miként értelmezi a fogalmat” – áll a pályázati felhívásban.

Az RTL ezen már rég túl van. Megírták a mesét, ami valahogy így hangzik: Egyszer volt, hol nem volt, az Óperenciás-tengeren és az üveghegyen is túl, egészen pontosan Krétán, egy gyönyörű tengerparti palotában (villában) élt húsz meleg férfi és egy meleg hercegfiú. Mind a húszan az ő kegyeit keresték, meg akarták hódítani a bájos herceg szívét…