A Föld napja alkalmából hirdetéseket tiltott be a Twitter
Betiltotta a Twitter a Föld napja (április 22.) alkalmából az éghajlatváltozásról megtévesztően kommunikáló hirdetéseket.A mikroblog-szolgáltató pénteken bejelentette: azért döntöttek a tilalom bevezetése mellett, mert felismerték, hogy a klímaváltozással kapcsolatos hamis információk terjesztése alááshatja a környezetvédelmi erőfeszítéseket.
„Úgy véljük, a Twitter nem gyarapíthatja a vagyonát a klímaváltozást megkérdőjelező nézetek népszerűsítésével, a megtévesztő hirdetéseknek nem szabad elvonni a figyelmet a klímaválságról szóló fontos eszmecserékről” – magyarázta a vállalat közleményében. A Twitter közölte: nem engedik megjelenni ezentúl azokat a hirdetményeket, amelyek „szembemennek a tudományos konszenzussal”. Annak eldöntésére, hogy ez pontosan mely tartalmat érint majd, a cég az ENSZ klímaszakértőinek adatai alapján fog dönteni – tették hozzá.
Az ENSZ Éghajlatváltozási Kormányközi Testülete(IPCC) korábban megállapította, hogy „vitán felül” az emberi tevékenység okozza a globális felmelegedést. Átlagosan 1,1 Celsius-fokkal emelkedett az átlaghőmérséklet a fosszilis energiahordozók több mint 150 éve történő használata során, az iparosodás kora előtti időhöz képest. 2030-ra a felmelegedés akár az 1,5 vagy az 1,6 Celsius-fokot is elérheti, tíz évvel korábban, mint ahogy azt korábban becsülték az ENSZ adatai szerint.