Fotó: MTI/EPA/YNA
Tûzoltók a roncs elõtt 2024. december 31-én, két nappal azután, hogy a Jeju Air dél-koreai légitársaság Boeing 737-800-as repülõgépe 181 emberrel a fedélzetén leszállás közben letért a kifutópályáról és egy kerítésfalnak ütközött a dél-koreai Muan nemzetközi repülõterén.
Hirdetés

Az áldozatok közül 32 személyt nem tudtak ujjlenyomatuk alapján azonosítani, DNS-mintavétellel azonban sikerült beazonosítani közülük 27-et. Öt áldozat azonosítása sikertelennek bizonyult a minták összehasonlítása során felmerülő eltérések miatt – közölték a gyászoló családtagok számára tartott keddi sajtótájékoztatón.

A hatóságok négy beazonosított holttestet már eljuttattak a gyászoló családtagokhoz, de emellett arra figyelmeztettek, hogy a robbanás során keletkezett súlyos sérülések miatt akár tíz napig is eltarthat, amíg az összes holttest a családokhoz kerül.

Az ország rendőrfőkapitánysága közölte, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek a fennmaradó öt holttest mielőbbi beazonosítására, amelyhez többek között DNS-gyorselemzést is használnak.

A dél-koreai hatóságok megkezdték a helyi légitársaságok által üzemeltetett Boeing 737-800 típusú repülőgépek biztonsági ellenőrzését; a péntekig tartó felülvizsgálat során karbantartási és üzemeltetési nyilvántartásokat vizsgálják át – közölte az ország közlekedési minisztériuma.

Korábban írtuk

A hatóságok jelenleg azt vizsgálják, hogyan tudnák kinyerni az adatokat a szerencsétlenül járt gép egyik megrongálódott fekete dobozából. A pilótafülke hangrögzítő berendezése sértetlen maradt, az ebben tárolt adatok lekérése megkezdődött – hangzott el a közlekedési minisztérium tájékoztatóján.

A dél-koreai légitársaságok Boeing 737-800 típusú Boeing repülőgépeire kiterjedő ellenőrzés eredetileg január 3-án véget ér, de a Muan nemzetközi repülőtér január 7-éig zárva tart.

Az általános légiközlekedési szabályoknak megfelelően Dél-Korea vizsgálatot folytat a szerencsétlenség ügyében, amelybe bevonja az egyesült államokbeli Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottságot (NTSB) is. Az NTSB közölte, hogy szakértőket küld Dél-Koreába, hogy segítséget nyújtsanak a helyi légiközlekedési hatóságoknak. A Boeing cég és az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) szintén részt vesz a vizsgálatban.

A koreai Jeju Air járata december 29-én reggel leszállás közben letért a kifutópályáról és egy betonból épült kerítésfalnak ütközött a Szöultól mintegy 288 kilométerre délnyugatra fekvő Muan nemzetközi repülőtéren. A 2005-ben alapított, fapados légitársaság a Korean Air Lines és az Asiana Airlines után a harmadik legnagyobb koreai utasszállító, ez volt az első halálos kimenetelű repülőgép-szerencsétlensége.