Pablo Rodriguez szerint az ottawai vezetés mindazonáltal lát lehetőséget a vita rendezésére, amely miatt a Meta nemrég bejelentette, hogy nem lesznek elérhetőek hírek a Facebookon és az Instagramon Kanadában.

Hirdetés

A kanadai online hírszolgáltatásról szóló törvény, amelyet június 22-én fogadott el a parlament, előírja, hogy a Meta és a Google platformjai csak azt követően publikálhatják más tartalomszolgáltatók híreit, ha erről velük megállapodnak, illetve ezért fizetnek, megosztva a reklámbevételeket.

„Nem adhatunk további reklámdollárokat a Metának, míg nem fizetnek kanadai hírszolgáltatóknak tisztességes részesedést” – hangoztatta Rodriguez, aki a vonatkozó törvényt maga kezdeményezte. „Úgy gondoljuk, van kiút és hajlandóak vagyunk a platformokkal tárgyalni” – tette hozzá a tárcavezető.

A Meta egyelőre nem reagált a miniszteri bejelentésre. A cég korábban úgy foglalt állást, hogy a vállalat számára a hírek nem jelentenek kereskedelmi értéket és a hírszolgáltatóknak egyébként is előnyös, ha cikkeiket megoszthatják a Facebookon.

A kanadai Quebecor telekommunikációs vállalat és a Cogeco rádió szintén szerdán jelentette be, hogy felhagy a reklámtevékenységgel a Facebook és az Instagram felületein tekintettel arra, hogy a Meta támadja az új jogszabályt.

Korábban írtuk