Kanada felfüggeszti a reklámokat a Facebookon és az Instagramon
A kanadai kormány felfüggeszti az évi 10 millió kanadai dollár (2,6 milliárd forint) kiadást jelentő reklámjait a Facebookon és az Instagramon az online hírszolgáltatók fizetési kötelezettségéről szóló új törvény körül a Meta tulajdonában álló platformokkal kialakult vita miatt – közölte szerdán a sajtóügyekért is felelős kanadai örökségvédelmi miniszter.Pablo Rodriguez szerint az ottawai vezetés mindazonáltal lát lehetőséget a vita rendezésére, amely miatt a Meta nemrég bejelentette, hogy nem lesznek elérhetőek hírek a Facebookon és az Instagramon Kanadában.
A kanadai online hírszolgáltatásról szóló törvény, amelyet június 22-én fogadott el a parlament, előírja, hogy a Meta és a Google platformjai csak azt követően publikálhatják más tartalomszolgáltatók híreit, ha erről velük megállapodnak, illetve ezért fizetnek, megosztva a reklámbevételeket.
„Nem adhatunk további reklámdollárokat a Metának, míg nem fizetnek kanadai hírszolgáltatóknak tisztességes részesedést” – hangoztatta Rodriguez, aki a vonatkozó törvényt maga kezdeményezte. „Úgy gondoljuk, van kiút és hajlandóak vagyunk a platformokkal tárgyalni” – tette hozzá a tárcavezető.
A Meta egyelőre nem reagált a miniszteri bejelentésre. A cég korábban úgy foglalt állást, hogy a vállalat számára a hírek nem jelentenek kereskedelmi értéket és a hírszolgáltatóknak egyébként is előnyös, ha cikkeiket megoszthatják a Facebookon.
A kanadai Quebecor telekommunikációs vállalat és a Cogeco rádió szintén szerdán jelentette be, hogy felhagy a reklámtevékenységgel a Facebook és az Instagram felületein tekintettel arra, hogy a Meta támadja az új jogszabályt.