A Lego a „nemi sztereotípiák” ellen harcol
A dán játékgyár bejelentette, hogy „eltávolítja termékeiből a káros nemi sztereotípiákat”, mert a kisfiúk idegenkednek a kislányok számára gyártott játékoktól.A Lego a Geena Davis Intézetet bízta meg egy kutatással, amely kiderítette, hogy a kisfiúk 71 százaléka inkább nem választja a kislányoknak készített játékokat, mert „attól tartanak, hogy a többi gyermek vagy a felnőttek kinevetik majd őket”. Ezzel szemben a kislányoknak ellenkező esetben nem voltak hasonló aggályaik.
A világméretű, hétezer szülő és 14 év alatti gyermek bevonásával készült tanulmány rámutatott, hogy a szülők a fiúgyermekeket arra ösztönzik, hogy játék közben is a tudománnyal, technológiával, matematikával kapcsolatos elfoglaltságokat válasszanak, míg a kislányokat a sokkal inkább „női” játékok – mint az öltözködés, tánc, főzés – irányába terelik. Madeline Di Nonno, az intézet vezetője szerint a a kisfiúk azért ódzkodnak a lányok játékaitól, mert „a társadalom többre értékeli a férfias viselkedést”.
A Lego azóta próbálja „áttörni a nemi falakat”, hogy 2008-ban egy kutatás rámutatott: termékeik 90 százalékát kisfiúk számára vásárolják az Egyesült Államokban.