Fotó: MTI, archív
Fotó: MTI, archív
Hirdetés

A Deutsche Umwelthilfe (DUH) jelentése szerint Andreas Scheuer szövetségi közlekedési miniszter benzin-elektromos hibrid autója rendelkezik a legnagyobb valós szén-dioxid-kibocsátással a német kormány tagjainak szolgálati autói között. Közvetlenül utána a második legnagyobb valós szén-dioxid-kibocsátással Christine Lambrecht igazságügyi miniszter és Svenja Schulze környezetvédelmi miniszter szintén benzin-elektromos hibrid autói rendelkeznek.

A kormánytagok szolgálati flottájában a legkisebb szén-dioxid-kibocsátással Gerd Müller fejlesztési miniszter és Julia Klöckner mezőgazdasági miniszter dízelautói rendelkeznek.

Mindemellett a szolgálati autók egyike sem felelt meg a kilométerenként 130 grammos uniós flotta-emissziós normáknak, sem a szövetségi kormányzat, sem a tartományi kormányzatok szolgálati flottáiban.

A vizsgálat szerint nem felel meg az uniós emissziós határértékeknek még a flottában szolgáló három teljesen elektromos autó sem. A teljesen elektromos és elektromos hibrid autók emissziós értékeit a németországi energiamix alapján kalkulálták.

A német kormány szolgálatiautó-flottájának szén-dioxid-kibocsátása növekedett az előző évihez képest, mégpedig a 2007 óta minden évben végzett felmérésben az első alkalommal – írja a DUH jelentése. A vizsgálat 237 szolgálati autóra terjedt ki, ebből 143 volt dízel, 74 plug-in-hibrid, 17 benzines és 3 teljesen elektromos.

A DUH által kalkulált valós szén-dioxid-kibocsátás mérési eljárása nem egyezik meg az autógyártók által megadott kibocsátási normával. A kalkuláció alapjául az ICCT (International Council on Clean Transportation) mérési eljárása szolgál.

A DUH jelentése:

https://www.duh.de/dienstwagencheck/spitzenpolitiker/

Az ICCT mérési eljárása:

https://theicct.org/sites/default/files/publications/ICCT_LaboratoryToRoad_2016.pdf