Fotó: shutterstock.com, archív. Készítette: Alexandros Michailidis
Hirdetés

Az uniós biztos közölte: az Európai Bizottság azt vizsgálja, hogy a közösségi oldal visszaélt-e a rendelkezésére álló, nagymennyiségű adattal a versenytársak kárára, illetve, hogy a megszerzett adatok indokolatlan versenyelőnyt biztosítanak-e a vállalatnak az online apróhirdetések piacán.

A vizsgálat azt is fel fogja mérni, hogy a Facebook Marketplace nevű online apróhirdetési szolgáltatása megfelel-e az EU versenyszabályainak, vagy a felvetődött aggályoknak megfelelően jogszerűtlenül használja-e az üzleti szempontból érzékeny információkat saját szolgáltatása népszerűsítésére.

Vestager emlékeztetett, hogy a Facebookot havonta csaknem 3 milliárd ember használja, felületein csaknem 7 millió cég hirdet. A vállalat hatalmas mennyiségű adatot gyűjt közösségi hálózata felhasználói tevékenységeiről, ami lehetővé teszi számára, hogy hirdetéseivel meghatározott csoportokat célozzon meg. Felhívta a figyelmet arra is, hogy a Facebook olyan vállalatokkal is versenyez, amelyektől szintén adatokat gyűjt. „A mai digitális gazdaságban az adatokat nem szabad versenytorzító módon felhasználni” – szögezte le Margrethe Vestager.

Korábban írtuk