Brüsszel már a politikai kampányokat is korlátozná
Brüsszel korlátozná már a politikai kampányokat is; a brüsszeli bürokratáknak máskor oly fontos véleményszabadság és szólásszabadság védelmezése most nem fontos a baloldalnak – írta az Európai Uniós Ügyek Minisztériumának parlamenti államtitkára szerdán a Facebook-oldalán.Zsigmond Barna Pál a közösségi oldalán beszámolt arról, hogy az Európai Parlament megszavazta a politikai reklámok szabályozására vonatkozó brüsszeli javaslatot, amellyel Brüsszel beleszólhatna a tagállamok választási kampányába.
Kiemelte, hogy korlátoznák a tagállamok szuverenitását, és többi között olyan adatbázist hoznának létre, amely raktározná a politikai reklámokra vonatkozó adatokat.
Úgy fogalmazott: „gyakorlatilag bármikor eldönthetnék, hogy szerintük melyek a fontos ügyek, mi az, ami társadalmilag releváns, vagy éppen mit tekintenek álhírnek”. Ráadásul nem egyértelmű – tette hozzá -, hogy ki fogja kezelni az adatközpontot. A tervek szerint az Európai Bizottság külső szereplőt is megbízhat az adatok kezelésével és a központ irányításával.
Az államtitkár különösen érdekesnek nevezte, hogy az állásfoglalás a „dollárbaloldalhoz tartozó” Donáth Anna aktív részvételével készült, aki számára „nem ismeretlen a külföldi kampányfinanszírozás”.
A tagállamok nem tarthatnak fenn és nem vezethetnek be nemzeti jogukba a rendeletben megállapított rendelkezésektől eltérő szabályokat – közölte a szabályozásra hivatkozva az államtitkár.
„Ez felháborító, hiszen a választás és az ahhoz kapcsolódó választási kampány szabályozása tagállami hatáskör, Brüsszelből nem szólhatnak bele a tagállami választási szabályok kialakításának szabadságába” – hangsúlyozta Zsigmond Barna Pál.
Hozzátette: „az álcivil szervezetek természetesen továbbra is folytathatnak politikai tevékenységet” és a független-objektív újságírókat sem érintené a rendelet, hiszen „az újságírói céllal vagy a médiaszolgáltató szerkesztői felelőssége alatt kifejtett vagy terjesztett politikai nézetek és vélemények vagy egyéb szerkesztői tartalmak nem tekintendők politikai reklámnak”.
A tervezet azt is megszabja, hogy hány órán belül kell bejelenteni bizonyos hirdetések részleteit – ismertette.
Nagyon hasonlít mindez ahhoz, ahogyan a Facebook szokta letiltani „a vállalat politikai véleményével nem egyező kiírásokat” – jelezte Zsigmond Barna Pál.
„A kettős mércével élő baloldal ezekkel a tervekkel komoly támadást intézett a nemzeti szuverenitás, a választások tisztasága és a szólásszabadság ellen. A globalista érdekeket kiszolgálókkal szemben ezért is fontos, hogy olyan képviselőket küldjünk Brüsszelbe, akik valóban a nemzeti érdekeket képviselik, és kiállnak a nemzeti szuverenitás elsőbbsége mellett” – olvasható az államtitkár bejegyzésében.