A legnagyobb gond a gázüzemű autókkal, hogy kevés helyen tudunk speciális üzemanyagot tankolni. Bár az utóbbi években egyre több helyen találkozhatunk LPG-töltőállomásokkal. Európában jelenleg tízezer kútnál lehet gázt tankolni, ebből Magyarországon ötszáz LPG-kút található: a két legnagyobb forgalmazó a Prímagáz (160 db) és a Mol (130 db).

Kifejezetten gázzal meghajtott autót még csak elvétve állítanak elő a gyártók. Viszont valamennyi belső égésű motorral működő gépkocsit át lehet alakítani gázüzeművé. Szakemberek szerint a beruházás húszezer kilométer után megtérül, hiszen egy gázüzemű kocsival átlagosan hét forinttal, vagyis harmadával olcsóbb minden megtett kilométer. Az autógáz ugyan jelenleg majdnem felével olcsóbb a benzinnél, az átalakítás után azonban 15 százalékkal nő a fogyasztás. A beavatkozás ára százhúszezer és háromszázötvenezer forint között van, a kiválasztott rendszer és a gépkocsi típusától függően. Az átalakított autók természetesen továbbra is működnek benzinnel, egy műszerfalon elhelyezett kapcsolóval válthat a sofőr a két üzemmód között.

Az Európai Unió adóharmonizációja anyagi előnyökkel is kecsegteti a környezetbarát gázüzem választását. Az LPG árának adótartalma 75 százalékkal kevesebb, mint a hagyományos üzemanyagoké. További előnyt jelent, hogy a súlyadó felét is elengedik a gázüzemű gépkocsiknál.

A gázzal működő gépkocsik valóban jobban kímélik környezetünket, hiszen a motorba jutó gáz tökéletesen keverhető az égéstérbe jutó levegővel és sokkal jobban elég, mint a benzin vagy a gázolaj. A tökéletesebb égés következtében szilárd részecskék nem is találhatóak egy gázüzemű kocsi kipufogójában. Egy érvet hoznak fel rendszeresen a gázautók használatával szemben, mégpedig, hogy robbanásveszélyesek. A balesetek azonban mindig akkor következtek be, amikor a tulajdonos otthon szakszerűtlenül akarta feltölteni a gáztartályt. Az EU szabványai szerint – és így Magyarországon is – az acéltartályt úgy kell elhelyezni, és olyan szerkezetűre kell kiképezni, hogy kibírja az ütközést is, mégpedig úgy, hogy esetleges deformáció során sem robbanhat fel.

A gázüzemű autók világszerte teret hódítanak. Olaszországban a számuk már elérte az egymilliót, nyugati szomszédunk fővárosában, Bécsben pedig minden városi busz gázzal működik. A japánok is elöl járnak a gáz-technológia bevezetésében: a taxik kilencven százaléka gázzal üzemel a szigetországban. Magyarországon 44 333 darab gázüzemű autó van forgalomban, ami nagyjából megegyezik az Egyesült Királyság adataival. A gázautók szélesebb körű elfogadtatásáért egyre több helyen nyílnak gáztöltőállomások, sőt a Honda olyan berendezést fejleszt ki, aminek a segítségével otthon is biztonságosan megtankolhatjuk a gázautónkat. Az alternatív meghajtási mód terjedését ugyanakkor az is gátolja, hogy a gyárak az átalakítás után immár nem tartják fenn a motorra szóló garanciális vállalásokat.