„Hazudj a férjednek, szavazz Kamalára”
A hazugság a hívószó a demokraták legújabb kampányvideójában.“Lie to your husband. Vote for Kamala.” — actually the Kamala Harris campaign. pic.twitter.com/qBF7BehNLv
— Ian Miles Cheong (@stillgray) October 30, 2024
Óriási port kavart egy Julia Roberts narrálta Harris-Walz-kampányhirdetés, amelyben elmagyarázza a nőknek, hogy másképp szavazhatnak, mint a férjük, sőt, egyenesen hazugságra bíztatják őket. A videót a „Vote Common Good” nevű progresszív evangéliumi keresztény csoport is közzétette hétfőn.
„Amerikában az egyetlen helyen, ahol a nőknek még mindig van választójoguk, úgy szavazhatsz, ahogy akarsz, és senki sem fogja megtudni” – mondja Roberts.
A reklámban két nő látható, amint Harris-Walzra adják le szavazatukat, és amikor férjükhöz érnek, az egyikük azt kérdezi: „Jól döntöttél?”, amire a felesége így válaszol: „Persze, drágám.”
„Ne feledjék, ami a fülkében történik, az a fülkében is marad”
– zárja Roberts. „Szavazzatok Harris-Walzra.”
A reklámot azonban széles körben gúnyolták.
„Julia Roberts adja a hangját ennek a förtelmes politikai reklámnak”
– posztolta Denny Burk, a Boyce College professzora az X-en. ”A lényege a következő: Mivel az olyan férfiak, mint a férjed, elvették a jogodat az abortusz választásához, te is odaszúrhatsz nekik azzal, hogy élsz azzal a jogoddal, hogy Harris-Walz-re voksolsz.”
Caryn Sullivan író és rovatvezető így reagált Burk posztjára:
„Ne légy az a nő…
Ez a Julia Roberts színésznővel készült reklám arra bátorítja a nőket, hogy dacoljanak a férjükkel vagy hazudjanak nekik, mert a cél (az abortusz) szentesíti az eszközt”.
A csoport mintegy 30 ezer dollárt költött a reklámra.