A híd közúti része összes sávjának helyreállításáról Marat Husznullin orosz miniszterelnök-helyettes tett bejelentést. Közölte, hogy a helyreállítási munkálatokat a tervezettnél 39 nappal előbb fejezték be. Az építmény vasúti részének teljes helyreállítását júliusra ígérte. A fémkonstrukcióhoz szükséges, 524 tonnányi anyagot már leszállították, az építmény mintegy fele már elkészült.

Hirdetés

Husznullin elmondta, hogy a hídlábközök teherbírási tesztjei sikeresen lezajlottak. A hídon, amelyet tavaly október 8-án rongált meg egy robbanóanyaggal megrakott teherautó segítségével az ukrán katonai felderítés, Vitalin Szaveljev orosz közlekedési miniszter szerint a személygépkocsi-forgalom már órákkal a robbantás után helyreállt, és gyakorlatilag a javítás alatt sem állt le. A merénylet óta eltelt idő alatt több mint 700 ezer jármű haladt át rajta.

Husznullin emlékeztetett arra, hogy a Kercsi-szoroson a teherautók számára kompátkelést biztosítottak napi négy közúti és két vasúti komp alkalmazásával, és megnyitottak egy alternatív útvonalat a Krasznodari területen, a Krím és Rosztov megye bevonásával. Mint mondta, mindez lehetővé tette a forgalom stabilitásának fenntartását és mindannak biztosítását, amire a Krím félsziget lakóinak szüksége volt.

A híd két pótolandó részéhez rekordidő alatt 2442 tonna acélszerkezetet gyártottak, amelyet a közlekedésrendészet kíséretében Tyumenből, Voronyezsből és Kurganból szállítottak oda. Az építőknek a híd mindkét oldalán egyaránt ki kellett cserélniük négy hídlábköz-építményt, le kellett fektetniük két réteg aszfaltburkolatot, és fel kellett szerelniük világítóoszlopokat.

Korábban írtuk

A 19 kilométer hosszú Krími híd, amelyen a közúti személyforgalom 2018. május 15-én, a vasúti teherforgalom pedig 2020. június 30-án indult el, a maga nemében a leghosszabb átkelő Európában. Vlagyimir Putyin orosz elnök a híd ellen végrehajtott robbantást követően rendelte el Ukrajna kritikus infrastruktúrájának támadását.