Magyarellenes botrány a sepsiszentgyörgyi üzletben
Felháborodást keltett az erdélyi magyarok körében, hogy kiderült: a Profi áruházlánc egyik sepsiszentgyörgyi üzletében a magyarságuk, az anyanyelvhasználat miatt zaklatta az üzletvezető az alkalmazottakat – írja a Magyar Nemzet.A Székelyhon hírportál beszámolója szerint az esetről a Mikó Imre Jogvédelmi Szolgálathoz érkezett panasz. Az üggyel kapcsolatban a civil szervezet a romániai diszkriminációellenes tanácshoz fordult. Benkő Erika, a jogvédelmi szolgálat vezetője elmondta, az üzlet több alkalmazottja tett náluk panaszt a megkülönböztető bánásmód miatt. Hangsúlyozta: meglepőnek és felháborítónak tartja, hogy ilyen eset előfordulhat Sepsiszentgyörgyön.
A román üzletvezető már kinevezése első napján arra utasította a dolgozókat, ne beszéljenek magyarul egymás között. A beszámolók szerint előfordult, hogy a vásárlókra is rászólt, ha magyar nyelven beszéltek. Az elviselhetetlen légkör miatt március óta hét alkalmazott felmondott
– tájékoztatott Benkő Erika a panaszosok elmondása alapján.
Csütörtökön a Profi Rom Food vállalat válaszolt a székelyföldi portál megkeresésére. Közölte: a cég támogatja a kétnyelvűséget azokban az üzletekben, ahol a településen jelentős számban élnek magyar nemzetiségűek. Itt az írott kommunikáció és a hangosbemondóban elhangzott hirdetések román és magyar nyelvűek. – A Profi üzletpolitikája, hogy minden ügyfelünk nemzetiségtől függetlenül jól érezze magát és megkülönböztetés nélküli kiszolgálásban részesüljön – áll az üzletlánc egyik vezetőjének válaszában. Hozzátette: ha olyan visszajelzéseket kapnak, hogy valamelyik alkalmazottjuk nyelvhasználat miatt diszkriminál, azt a munkatársukat átképzik. Üzleteikben a lehető legbarátságosabb, a vásárlók számára kedvező hangulat megteremtésére törekednek – írta cég illetékese.
A teljes cikk IDE kattintva érhető el.