A Hszinhua kínai hírügynökség által közreadott képen mentőalakulatok tagjai a China Eastern Airlines kínai légitársaság Boeing 737-es típusú belföldi utasszállítójának egy darabját viszik a dél-kínai Kuanghszi tartományban 2022. március 24-én, három nappal a repülőgép-szerencsétlenség után. MTI/AP/Hszinhua/Lu Boan
Hirdetés

A China Eastern kínai légitársaság gépének második baleseti adatrögzítőjét másfél méterrel a talaj felszíne alól ásták elő a helyszínen dolgozó mentőcsapatok.

A repülőgépen található másik baleseti adatrögzítő szerdán került elő megrongálódott állapotban. Az elsőként megtalált fekete dobozt, amelyet későbbi vizsgálatok után a fedélzeti hangrögzítőként azonosítottak, Pekingbe szállították, ahol szakértők az adatok kinyerésén dolgoznak. A kínai hatóságok egyelőre nem zárták ki annak lehetőségét, hogy a fekete doboz roncsolódása miatt a rögzített adatokban is kár keletkezhetett.

Az adatrögzítők elemzése segíthet abban, hogy a szakértők megfejtsék, mi okozhatta a tragédiát.

A hétfőn lezuhant Boeing 737-800-as típusú utasszállító fedélzetén 132 ember – 123 utas és kilenc fős személyzet – tartózkodott. A kínai hatóságok szombat este jelentették be, hogy a szerencsétlenségnek nem voltak túlélői. Az áldozatok közül eddig 120 embert azonosítottak.

Korábban írtuk

A gép Kunmingból Kantonba (Kuangcsou) tartott. A baleset a felszállás után egy órával történt. A menetidő két óra lett volna. A gép rendkívül szokatlan módon több mint 8 ezer méteres magasságból kezdett hirtelen zuhanni. Rövid ideig úgy tűnt, sikerült megállítani a zuhanást, de aztán pár perc múlva megszakadt a kapcsolata a földi irányítóközponttal, és egy erdős területen a földbe csapódott.

A China Eastern légitársaság a balesetet követően felfüggesztette az összes Boeing 737-800-as típusú gépének közlekedését. Az ország három legnagyobb légitársasága közé tartozó China Eastern több mint hatszáz gépből álló flottájának ezzel közel húsz százalékát vonták ki ideiglenesen a forgalomból.

A légitársaság közlése szerint a balesetet szenvedett repülőgépet 2015 júniusában állították üzembe, és azóta szigorú technikai előírásoknak megfelelően tartották karban, a felszállást megelőzően a gép megfelelt a repüléshez szükséges követelményeknek.