Lett volna miért aggódnia Ursula von der Leyen bizottsági elnöknek és Manfred Weber néppárti frakcióvezetőnek. Elsősorban a saját hazájuk miatt.

Hirdetés

Európa vezető gazdasága ugyanis minden idők legsúlyosabb válságát éli át. A Bild című lap összegyűjtötte, hogy mi minden történt egyetlen hét alatt, október 6-a és 11-e között:

  • A Thyssen-Krupp bejelentette, hogy a zöldacél-programja leállítását tervezi Észak-Rajna-Vesztfáliában, miközben már közel 500 millió eurós kormányzati és tartományi forrást befektettek.
  • A Voith gépipari óriás Ausztriába költözteti a leányvállalatát.
  • Az időskori ápolási biztosítási alapból februárra elfogy a pénz, a járulékokat 19 százalékra kell emelni, hogy a jelenlegi szolgáltatást fenn tudják tartani.
  • A Szövetségi Statisztikai Hivatal jelentése szerint az ipari megrendelések 5,8 százalékkal estek vissza.
  • A Würth leányvállalata, a Würth Elektonik bezárja schopfheimi üzemét. Több száz munkavállaló érintett.
  • A Soex textilgyártó csődöt jelent, ez 460 alkalmazottat érint.
  • A svéd akkumulátorgyártó, a Northvolt leányvállalata , amely egy gigagyár építésébe fogott Németországban, csődöt jelent.
  • A Sternen pékség csődje ezer alkalmazottat érint.
  • A Wavin, az európai műanyag csövek gyártója bejelentette, hogy 2026-ban befejezi a gyártást és a logisztikát az alsó-szászországi üzemében.
  • Robert Habeck szövetségi gazdasági miniszter lefelé korrigálta a kormány gazdasági előrejelzését. Gyenge plusz helyett a német gazdaság csökkenése várható – immár második éve.
  • A vegyipar teljesítménye tovább romlik, az úgynevezett ifo-index ( üzleti hangulat) mínusz 6,1 százalékról mínusz 13,6 százalékra zuhant.
  • A ZF autóipari beszállító üzemi tanácsa riadót fújt, a leépítések miatt minden harmadik németországi cég érintett lehet. A ZF korábban 14 ezres leépítést jelentett be.
  • A vendéglátóipar tizenegy százalékos árbevétel-visszaeséssel számol.
  • A Deutsche Bahn leányvállalata, a DB Cargo 2300 munkahely megszüntetéséről állapodott meg az üzemi tanáccsal.
  • A BMW 30 százalékkal kevesebb autót ad el Kínában.
  • A Ryanair minden járatát törli három német reptérről: Dortmundból, Drezdából és Lipcséből.
  • A Daimler Trucks 11 százalékkal kevesebb teherautót értékesít, mint a tavalyi évben.
  • A Mercedes eladása 503600 autóval csökkent.
  • Az e-autók eladása 31 százalékkal esett vissza.
  • A Porsche is kevesebb autót értékesít. Kínában az eladások 29 százalékkal estek vissza az előző évihez képest.

Mindez egyetlen hét alatt.

Korábban írtuk