A közpénzből finanszírozott „városi opera” gigantikus, ijesztő, mozgó gépszobrokat vonultatott fel sátáni szimbólumok kíséretében. 

Hirdetés

A sötétség kapuja című előadást plakátok is hirdették, amelyeken számos hátborzongató figura és ijesztő jelenség vette körül a szereplőket, például égő templomok, sétáló csontvázak. 

Guy de Kerimel érsek élesen bírálta a darab köztéri bemutatását.

Vannak, akik szeretik a horrorfilmeket, de maguk döntenek, hogy fizetnek-e a nézésükért. De ha valaki nem kíváncsi erre az előadásra, akkor három napig ki sem jöhet a lakásából. A mozgó szerkezetek hatalmas mérete ugyanis megnehezíti a belvárosban, hogy elkerüljük ezt a látványt

– mondta az érsek.

Korábban írtuk

De miről szól ez a darab, ki ez az ijesztő félig nő, félig skorpió, kecskeszarvakkal a fején? A darabból kiderül, hogy ő Lillith, egy keleti démon, ő kontrollálja a mi világunk és az alvilág közötti átjárást. A szájából tüzet és füstöt okád. 

Rengeteg sátáni szimbólum bukkan fel már az első felvonásban, ahol három elképesztő jel látható: a Sátán keresztje, Lucifer pecsétje és a fenevad jele. Ezeket gyűjti össze Lillith, hogy megnyissa a pokol kapuját.

Guy de Kerimel egy héttel az előadás előtt felszentelte a várost Jézus Szentséges Szívének, hogy lelki támaszt nyújtson a híveinek a sötét fenyegetésekkel szemben, mert meggyőződése, hogy a szellemi támadásokkal szemben ez hatékonyabb, mint a petíciók, vagy egyéb tiltakozások – adta hírül a kath.net.  

A protestáns közösségek is bírálták az előadást.

Szeretjük Toulouse-t a történelme, a kultúrája és a dinamizmusa miatt. Toulouse az élet, az öröm és a szépség. Az egyház képviselőit sokkolta ennek a darabnak a témája, amely Toulouse-t a sötétség kapujaként ábrázolja

– közölte a Francia Evangélikus Szövetség.